poort en mtu

Status
Niet open voor verdere reacties.

bart111

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
hallo,

ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag: ik heb xbox live. ik wil dus verbinding maken der middel van een internetsnoer in mijn xbox 360 te stoppen, dat snoer gaat naar mijn router en die gaat weer naar mijn modem.

het probleem is nu dat als ik verbinding wil gaan maken dat hij het ip adres niet kan vinden.

ik heb toen contact opgenomen met iemand van xbox 360 helpdesk ofzo en die zei: logisch dat je geen verbinding krijgt! je moet gewoon even deze poorten openen: UDP 88 UDP 3074 TCP 3074 en je moet even je MTU waarde veranderen. hij moet hoger zijn dan 1364.

ik heb dus echt geen idee hoe ik dit moet veranderen... dit zijn mijn instellingen:

adsl
router: d-link di-604
besturingssysteem: maakt niet uit omdat hij rechtsreeks naar mijn router gaat.
firewall: norman
niks is draadloos.

ik heb wel wat op het internet gelezen maar alles wat ze daar zeggen gaat ook over de di-614 dus ik raak dan al snel de draad kwijt!

ik hoop dat jullie weten hoe dit allemaal moet en ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven want ik wil weer graag online gamen :P

alvast bedankt, bart

In onderstaande registersleutel, kun je hem aanpassen.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{B55803DC-D704-4B9C-AE64-98AE2B99C3B6}\\MTU

Om poorten open te zetten ga je als volgt te werk

Start-> Instellingen-> Configuratiescherm-Windwos beveiliging->Windows Firewall
->Uitzonderingen->Poort Toevoegen
En dan UDP of TCP en het bijbehorende nummer.

Je zou deze poorten ook kunenn openzetten in je router/modem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan