poort forwarden, en dan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knager

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Hi

Ik heb onlangs mijn poorten geforward. Ik heb een router. Maar nu moest ik ook bijv de poort 80- 4662forwarden en zo nog een paar. Dit betekent dat ik nu duizenden poorten open heb toch ? Is dit dan niet gevaarlijk ? (hackers e.d.)

Ik heb deze geforward omdat ik een spel online wil doen.

Graag info , bedankt.

Laatst bewerkt:
Poorten openzetten is noodzakelijk om voor sommige games een server te kunnen draaien, m.a.w om games te hosten.
Om gewoon aan online games deel te nemen, zou je zonder protforwarding moeten kunnen werken.
Een poort openzetten geeft inderdaad een verhoogd risico op inbraken. Een goede firewall is dus noodzakelijk.

Poorten openzetten is noodzakelijk om voor sommige games een server te kunnen draaien, m.a.w om games te hosten.
Om gewoon aan online games deel te nemen, zou je zonder protforwarding moeten kunnen werken.
Een poort openzetten geeft inderdaad een verhoogd risico op inbraken. Een goede firewall is dus noodzakelijk.

Ja maar overal op internet staat dat je met router moet forwarden en eerder deed het het ook niet of k host was of niet. Ik heb Sygate personal Firewall en op mn router zit denk ook firewall.

Car break is het spel het is heel oud. Hoe kan ik die poorten dan veranderen dat ze niet meer forward zijn ? Gewoon disable of verwijderen klikken in mn router bij die poorten ? Want dan kijk ik even of k dan wel een game kan meedoen en niet hosten, dat kon niet maar k controleer het weer even, omdat jij dat zeg ga ik twijfelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan