Poort forwarden op Linksys router WRT320

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruggeling

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2002
Ik heb 2 ip-camera's draaien, die verbinding met mijn router maken.

Wegens problemen heb ik mijn Router de linksys WRT320 gereset.
Ik ben daarbij de poortforwarding instellingen kwijt geraakt.

Volgens mij heb ik de instellingen weer goed gezet, maar ik krijg van buiten af, dus vanaf een andere pc buiten mijn netwerk, geen toegang meer tot router.

Hieronder heb ik de plaatjes van mijn camera en router instellingen.

Misschien, dat iemand kan kijken of het juist is:

linksys portforwarding-1.PNGipcam2 network.jpgipcam1 network.PNG

Zo te zien zijn het 2 verschillende camera's
Waarom heb je bij de ene camera als dns server je router opgegeven en bij de andere camera staat een totaal ander dns server.
Heb je ook gecontroleerd of in de modem dezelfde poorten open staan.
Vallen de ip adressen buiten de dhcp pool van de router.??
Poort 85 zit wel dicht bij je internet poort. Ik zou iets anders kiezen.
Als protocol kun je het beste TCP opgeven.

Laatst bewerkt:
a. Ik vermoed dat je er vóór de WRT320 een routermodem van je provider staat. Indien ja: Ook in dat routermodem moet portforwarding zijn/worden ingesteld naar diezelfde poorten 85 en 137, verwijzend naar het Internet ip-adres van je WRT320 (dat is dus een ip-adres die niet in de 192.168.1.x reeks valt, want dat gebruikt de WRT320 al als LAN ip-reeks).
Wat het Internet ip-adres is van de WRT320 is na te kijken via het klikken op Status op de configuratie-webpagina's van de WRT320.
b. Is het LAN ip-adres van de WRT320 inderdaad 192.168.1.3? Indien niet, dan moet de Default gateway waarde in de ip-camera instellingen worden aangepast aan wat wél het LAN ip-adres is van de WRT320.
c. Kan ook zijn dat je je portforwarding verkeerd getest hebt. Je kunt het namelijk niet testen vanaf jouw thuisnetwerk (behalve als je gebruikt maakt van externe middelen, zoals http://www.canyouseeme.org ), maar moet getest worden vanaf een pc buiten jouw thuisnetwerk (dus bijv. in een thuisnetwerk van vriend/kennis). Daarbij moet jij die vriend/kennis vertellen welk Internet ip-adres je hebt van je provider, te achterhalen bij: http://www.watismijnip.nl
Stel (voorbeeld) dat je Internet ip-adres 123.234.123.234 zou zijn, dan moet de vriend/kennis bij het testen niet vergeten een poortnummer te zetten achter dat Internet ip-adres in zijn browser, dus (in dit voorbeeld) zou hij moeten testen op resp. http://123.234.123.234:128 voor camera 1 en http://123.234.123.234:137 voor camera 2.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Polomino, deze camara's hebben altijd goed gewerkt met deze instellingen.
Ik wil de DNS server best veranderen, welke camera en welke waarde zal ik instellen?

Nog even vor jullie informatie. Ik heb wel nog een Acces Point, aan de WRT320 gehangen, daardoor is mijn standaard interne toegang tot de router veranderd naar 192.168.1.3 en mijn AP is geworden 192.168.1.1.
Omdat ik daar niet uitkwam, heb ik mijn WRT320 gereset. Zodoende was ik mijn poortforwarding instellingen kwijt.
Wat ik veranderd heb in de WRT320; bij de basisinstelling is het ip-adres bereik en het interne ip adres van de WRT320 veranderd van 192.168.1.1 --> 192.168.1.3.

Voor Tijs:

Voor de WRT320 staat een standaardmodem van ziggo, waarvan een UTP kabel naar mijn WRT320 toe gaat.

Voordat ik de AP heb geplaatst waren de camera's altijd van buitenaf goed te bereiken.
Dus aan het modem vooraf, wil ik eigenlijk niets veranderen.
Zo ook de poorten 85 en 137.

Ik heb wel het bereik van de IP-adressen veranderd in de WRT320. Daar zal ik canavond nog even naar kijken.

Ik weet dat ik de router van buitenaf via mijn werk of een kennis moet benaderen.

Het adres van de router 94.209.xx.xxx.:85 voor camera1 en 94.209.xx.xxx:137 voor camera2

M.b.t. wel of niet "router-na-routermodem": Kijk eens in "Status" van de WRT320. Daar moet als Internet ip-adres dat 94.209.xx.xxx ip-adres staan, anders is het apparaat van je provider wél een routermodem, en dan zou je dus in dat routermodem van je provider portforwarding moeten gaan toevoegen/aanpassen naar het Internet ip-adres dat je in Status op de WRT320 zag staan (zie mijn vorige posting).

Tijs.

Ik benader de camera al een half jaar via de opdracht 94.209.xx.xxx:xxx

Dat gaat altijd goed.

Met het programma " Whatismyipadress", of zoiets, ik weet mij de naam niet goed meer te herinneren, heb ik dat toen ook gecontroleerd.
In de logfiles van de camera's zie ik dat ip-adres 94.209.xx.xxx ook staan.

Dat het ooit gewerkt heeft geloof ik meteen. Echter, het werkt nu niet meer, dus extra nakijkwerk is nodig.
Dit is nu al de derde posting waar ik router-na-routermodem als mogelijke (mede-)oorzaak moet aanhalen, dus doe even die check waar ik het in mijn vorige posting over had.

Tijs.

Tijs,

Op de statuspagina staat het ip-adres:94.209.xx.xxx.

Dus dat is oké

Ik heb bij camera 2, de DNS server veranderd naar 212.54.40.25

Met het programma http://www.canyouseeme.org/ kan ik wel poort 85 zien, maar niet poort 137. Terwijl ik vandaag op mijn werk geen van beide zie

Jij mag van mij best kijken, want je komt toch niet verder dan het inlogscherm:

camera 1: 94.209.69.163:85

camera2: 94.209.69.163:137

Inderdaad krijg ik wel het inlogscherm van camera 1 maar niet van camera 2.
Behalve een ip-conflict zou ik geen verklaring weten. En dat ip-conflict is er niet eens als je thuis op http://192.168.1.137:137 gewoon het (inlog-)scherm van camera 2 krijgt.

Tijs.

Als camera1 het doet, dan zal camera2 het ook moeten doen. Ik heb nu vergelijkingsmateriaal. Morgen avond ga ik verder kijken.

Nee, ik kan thuis in mijn eigen netwerk de allebei de camera's oproepen met 94.209.enz en ik kan ze ook oproepen met 192.168.1.137:137

Dat gaat allemaal prima.

Alvast bedankt.

Morgen ga ik verder

Beste Tijs,

Ik heb alle instelling vergeleken en kan niets bijzonders vinden.

Degene, die mij de Engenius AP heeft geleverd, heeft voor mij op afstand deze voor mij geinstalleerd. Hij had ook nog even naar het probleem gekeken, maar kon er niet te veel tijd insteken, omdat hij de camera's niet heeft geleverd.

Hij heeft wel een schema getekend hoe het zit en dit klopt ook allemaal. Blijft echter het probleem waarom camera 2 er niet doorheen komt.

Misschien heb je zin om er even naar te kijken.

Het bestand is te groot. Mag ik het naar je toe mailen??

Ik heb geen tips meer. Misschien is er iemand anders die met je probleem nog wat kan.

Tijs.

Ik ga nu eerst 14 dagen weg voor mijn werk. De camera binnen (camera1) werkt en die van buiten nog niet.

Na mijn afwezigheid, maak ik een backup van de instellingen en daarna ga ik hem resetten en alles opnieuw instellen, misschien doet hij het dan wel.

In ieder geval bedankt voor je hulp en moeite.

Groeten,
Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan