poort forwarden op Thomson TWG870 van UPC

Status
Niet open voor verdere reacties.

MacD72

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2012
Ik ben u al 4 dagen bezig om mijn wanscan IP wireless camera buiten mijn thuis netwerk om te kunnen bekijken via externe PC of app op mijn mobiel.
Ik heb via de software die bij de camera zit, de IPcamera een vast IP adres (bijv. 192.168.0.115) gegeven en gekoppeld aan een poort (bijv 1050).
Op de PC die in het netwerk zit kan ik de beelden van de camera prima ontvangen, kan zelfs de camera draaien en op laten nemen en dat allemaal zelfs draadloos. Ook op de app op mijn mobiel wanneer hij verbonden is met het draadloze netwerk.
Maar zodra ik extern de camera wil benaderen krijg ik geen verbinding.
Ik ben dus nu bezig met Port forwarding, om zo de poort (bijv. 1050) open te zetten maar dat krijg ik dus blijkbaar niet goed voor elkaar. Ik heb al heel wat gezocht op internet en kom dan zelfs printscreens tegen van een thomson router en men zegt dan dat dat de TWG870 is maar de fowarding pagina ziet er bij mij veel uitgebreider uit waardoor ik er niet uit kom.

Zie bijlage van printscreen van mijn fowarding pagina

Iemand enig idee wat ik nu precies in moet vullen om de boel werkend te krijgen?

Bijlagen

• printscreen port fowarding.jpg
    printscreen port fowarding.jpg
    88,5 KB · Weergaven: 565
Heb je op je PC een vast/statische ip adres?
Zou ik mee beginnen.
En bij external zal het ip adres van de camera moeten staan.
En bij de internal die van je pc.

op de pc heb ik inderdaad een vast ip adres, maar neem toch aan dat je eerder een ip adres van de router of iets dergelijks moet gebruiken anders zou die PC toch altijd aan moeten staan om de camera beelden te kunnen bekijken?

Ow, verkeerd gelezen, je ziet 'm intern al.
Maar goed, je zult wel aan moeten geven waar er naar geforward moet worden, die mobiel heeft geen vast ip adres.
Zijn er andere opties in die router? miss dmz?

je moet het gedeelte remote host adress leeglaten...

ik heb ook een wansam en je hoeft niet t ip van je pc te gebruiken maar van de cam.

dan word t in je browser http://x.x.x.x:1050 waar xxxx je ipadres moet zijn,om te zien wat je (externe) ipadres is moet je even zelf opzoeken

Laatst bewerkt:
en waar kan ik het externe ip van mijn camera dan vinden? via de link hierboven krijg ik het ip adres van mijn PC te zien,
maar die heb ik toch niet nodig? Ook dit geprobeerd in browser ook met poortnummer (met dubbele punt ertussen) erachter werkt ook niet

Gein, http://www.whatismyip.com/ met die progjes zou je het externe ip adres van de router moeten krijgen, die zal ook wel in de router bij de wan staan.

Dat ip adres met het poortnummer in de browser ingeven van het externe apparaat zou de camera tevoorschijn moeten halen.

inderdaad ip adres wat op wahatsmyip.com te vinden is, is dezelfde als in de WAN instellingen van mijn router., plak ik daar het poortnummer achter :1050
kom ik er helaas nog niet.....

Bij internal het ip adres van de camera met het poortnummer en zoals @FTWLG zei, bij remote/extern leeg?

ja die is nu leeg en heb "protocol" op both gezet (maar heb ook al TCP en UDP apart geprobeerd)
heb ook na tip van iemand anders de start en end port verder uit elkaar gezet dus nu 1040 en 1060

Laatst bewerkt:
maar hoe kom je aan die 1050 poort?
heb je de ip-instellingen en poortnummer zelf in de camera gezet of zijn dit de instellingen die in de handleiding staat,anders heb ik wel een programma om de instellingen te veranderen in de camera

ipcam finder/changer

Laatst bewerkt:
die 1050 poort is nu even fictief is niet de poort die ik aan de camera had gekoppeld (geen idee namelijk of kwaadwillenden iets met die info kunnen)
zal nu de poort gewoon eens naar 80 zetten (heb dat in het begin ook geprobeerd meen ik, maar ik sta overal voor open....)

Veel voorkomende fout is om in de ip-instellingen van de ip-camera te vergeten de juiste standaardgateway aan te geven. Dat moet het ip-adres van je router zijn.
PS: Ik ga er hier vanuit dat je alles op het apparaat van je provider hebt aangesloten, dus dat je niet 2 router(-modems) achter elkaar geplakt hebt, want in dat geval moet je 2x portforwarden...

Tijs.

Sorry door omstandigheden even geen reactie, maar het werkt nog steeds niet jammer genoeg. standaard gateway wordt door het programma wat bij de Wanscam wordt geleverd (en trouwens zelfde is als programma die FTWLTG meestuurde, alleen onder een andere naam, namelijk search tool) automatisch goed gezet. dus die klopt.
Enige wat een probleem zou kunnen zijn is dat ik naast de router van UPC ook nog een paar accespoints in huis heb, een beetje dus wat dnties aangeeft in zijn verhaal. Maar wanneer ik ingelogt ben op de camera heb ik 'm gekoppeld aan de router van UPC dit kun je aangeven binnen die software. Accespoints kan ik verder ook niet intern benaderen geven ook alleen maar het signaal door toch?
Op mijn mobiel gebruik ik het programma "fing" waarmee ik alle aangesloten IP adressen kan zien en heb ze uiteraard allemaal geprobeerd om op in te loggen maar behalve de UPC router en wanscam krijg ik geen inlogscherm om aan poort fowarding te doen....

Geen idee wat ik nu uiteindelijk gedaan heb maar het werkt! he he.
Bedankt allemaal voor jullie hulp!

Graag nog de vraag als opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan