Poort forwarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

canman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jul 2007
Ik word een beetje chaggie nu.
Ik wil mijn poort forwarden voor het programma utorrrent. Alleen lukt het niet echt. Ik heb zo'n nieuwe modem gekregen van UPC: de Arris tm502b.
Ik heb op portforward.com gekeken hoe ik dat moet doen, maar tevergeefs en op de handleiding van de modem staat daar helemaal niks over.
Ik ben ten einde raad, want als ik mijn ip adres intik in mijn browser dan pakt ie hem niet (kan pagina niet vinden). Terwijl bij elke tutorial leuk wordt verteld hoe makkelijk het is.

Kan iemand mij helpen om poort te forwarden??

Dat klopt dat er niks over in het manual staat...
De ARRIS TM502B van UPC is geen router, maar een eurodocsismodem.
Daarin is helemal niets in te stellen.
Hij geeft het IP nummer door dat je van UPC krijgt.
Met http://192.168.100.1 kun je op de statuspagina komen en de signaalwaarden en de logfile lezen, maar dat is alles dat je in de modem zelf kan doen.
Je moet dus gewoon de poort in je firewall openen... als je met poorten wilt spelen en/of meerdere PC's aansluiten, moet je er een router achter zetten..........

Laatst bewerkt:
Het is een modem, geen (NAT-)router, dus je zou geen poorten open hoeven zetten. Check dit als volgt:

Kijk eerst welk ip-adres je pc krijgt: Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig
Is dat gewoon een publiek ip-adres (dus niet een 172.x.x.x, een 192.168.x.x of 10.x.x.x adres), dan is het modem gewoon transparant, dus is er dan geen portforwarding nodig. Dat betekent dan ook dat hackers rechtstreeks op je pc kunnen 'aankloppen' en dus heb je dan zeker een firewall programma op je pc nodig.

Het enige dat je download dan in de weg zou kunnen zitten is een op je pc geïnstalleerd firewall programma. Kijk dan daar na of je download-programma wel toestemming heeft om als 'server' op te treden, danwel zet aldaar poorten open.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan