poort forwarden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannozo

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2008
hallo,

ik download nu met nieuwsgroepen, ik gebruik daar poort 119 voor, omdat die aanbevolen is maar met een poortscan zie ik dat die dicht is, hoe kan ik die open zetten zodat mijn downloadsnelheid sneller word. is daar een progje voor, ik heb een belkin router heb al eens gekeken maar weer niet wat ik moet doen.

Je moet even 'in' je router gaan, doe je normaal door http://192.168.0.1 of iets dergelijks in te typen en dan moet je even kijken voor de juiste optie in je router. Welk type belkin heb je?

LAN Setup
LAN Settings
DHCP Client List
Internet WAN
Connection Type
DNS
MAC Address
Wireless
Channel and SSID
Security
Use as Access Point
Wireless Bridge
Firewall
Virtual Servers
Client IP Filters
MAC Address Filtering
DMZ
WAN Ping Blocking
Security Log
Utilities
Parental Control
Restart Router
Restore Factory Default
Save/Backup Settings
Restore Previous Settings
Firmware Update
System Settings

dit zijn de opties, ik weet niet waar ik kijken moet en wat ik doen moet, ik heb gewoon een eenvoudige Belkin 54g router.

Kijk eens bij Security, Firewall of Virtual Server. Als je het zo niet vindt moet je even kijken of je nog een hadleiding van je router hebt, maar normaal heb je daar ergens de mogelijkheid om een poort in te stellen. Hen je de poort ook al toegevoegd in de firewall van je pc?

Je moet bij virtual servers zijn.
Daar kan je een poort open zetten.
Als je alleen poort 119 hebt opengezet en dat zonder resultaat dan moet je ook poort 120 openen.

Mvg,
HandyMan

ohh, ja ik zie daar dat je type kan instellen, inbound port, en nog iets met port, daar kan ik 2 poorten invullen, zal wel van 119 bijv, tot 190 dat alles open staat dan daartussen, maar ik moet dan ook een IP instellen enzo? wat moet ik daar dan van maken om poort 119 open te zetten voor mijn nieuwsgroepen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan