Poort forwarding werkt niet meer

e-mail-user

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
Gedurende vrij lange tijd heeft de poort forwarding op de thuis-server in m'n thuis-netwerk goed gewerkt.
Maar enige tijd geleden, toen de thuis-server en poos was uit gezet, wilde ik een andere server in hetzelfde thuis-netwerk van poort forwarding voorzien, maar dat lukte niet meer. Waarom weet ik niet.
De situatie is globaal:
- De DNS staat nog steeds door te wijzen naar m'n externe IP;
- het interne IP van de thuis-server is fixed;
- het thuis-netwerk zit achter een Experia Box V9 router.

Is het iemand bekend of KPN wellicht de poort forwarding onmogelijk heeft gemaakt?

Is je externe IP niet veranderd? Want de meeste KPN gebruikers hebben geen vast IP adres.

Welke poort(en) wil je openen en hoe test je of de poort te bereiken is?

Ik ken eerlijk gezegd weinig mensen bij KPN die spontaan aan ander ip-adres hebben gekregen. Vaak is dit enkel bij de overstap naar glasvezel.

Als je een zakelijk abonnement hebt kunnen ze je ip-adres zelfs mee verhuizen.

Maar het kan geen kwaad om je externe ip-adres even te controleren. Daarnaast is de ExperiaBox 9 ook vrij oud. Voor de moderne Experiabox modems heeft KPN tegenwoordig al een eigen verbeterde software uitgerold. Herkenbaar zijn de KPN-stijl bij het inloggen.

Maar als je echt alles uit je netwerk wilt halen, zou ik een FritzBox aanraden.

Heb je voor de zekerheid het IP van je server in de router gecontroleerd?
Heb je UPnP uit staan?
Router reboot?

Offtopic:
Ik ken eerlijk gezegd weinig mensen bij KPN die spontaan aan ander ip-adres hebben gekregen. Vaak is dit enkel bij de overstap naar glasvezel.

Als je een zakelijk abonnement hebt kunnen ze je ip-adres zelfs mee verhuizen.

Maar het kan geen kwaad om je externe ip-adres even te controleren. Daarnaast is de ExperiaBox 9 ook vrij oud. Voor de moderne Experiabox modems heeft KPN tegenwoordig al een eigen verbeterde software uitgerold. Herkenbaar zijn de KPN-stijl bij het inloggen.

Maar als je echt alles uit je netwerk wilt halen, zou ik een FritzBox aanraden.
Het gebeurt niet vaak, geef ik gelijk toe. Maar het gebeurt wel en het is simpel te controleren.

Hoeveel mensen ken jij die merken dat het externe IP-adres veranderd is? De meeste mensen hebben geen servers of open poorten nodig.

Bijna niemand. En anders kan je in de KPN-app / Mijn KPN instellen dat je een seintje krijgt als je een toch een nieuw ip-adres krijgt.

En anders zijn er wel DynDNS diensten. Zelfs de FritzBox heeft er ondersteuning voor.

Laatst bewerkt:
Hoeveel mensen ken jij die merken dat het externe IP-adres veranderd is? De meeste mensen hebben geen servers of open poorten nodig.
Hier met een Ziggo modem.
Voor m'n Plex server :)

Terug
Bovenaan Onderaan