poort geblokkeerd door firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijspc

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2012
hallo,
ik ben bezig met het opzetten van een server.
ik heb poort 25565 opgengezet, nou blokkeert mijn firewall de poort.
en om elke keer mijn firewall uittezetten is te link!
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
mvg Matthijspc

Ik ga ervan uit dat je de Windows Firewall gebruikt.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> WF.msc
Maak 2 firewall-regels (beiden regels in de sectie Regels voor binnenkomende verbindingen maken):
a. Maak een Poort firewall regel die poort 25565 TCP inkomend toestaat
b. Maak een Poort firewall regel die poort 25565 UDP inkomend toestaat

Tijs.

Laatst bewerkt:
bedant voor je snelle reactie.
dit heb ik al gedaan, inkomend en uitgaand. dit heeft niet geholpen.
misschien nog belangrijk om te melden, ik gebruik de windows firewall, die wordt beheert door McAfee personal firewall.

Dan moet je dus in de McAfee personal firewall vergelijkbare zaken gaan doen.

Tijs.

in McAfee staat dat de server al toegang tot internet heeft.
ook de poorten hebben al toegang tot internet. (TCP en UDP)

Laatst bewerkt:
Dat is leuk bedacht, maar welk programma is dat? Vergeet niet dat MC Java gebruikt, dus dat je javaw.exe toegang moet geven. Jij zult wel een ander programma dat recht gegeven hebben, denk ik?

64bit java pad: C:\program files (x86)\java\jre6\bin\javaw.exe
32bit java pad: C:\program files\java\jre6\bin\javaw.exe

Of (indien Java 7):
64bit java pad: C:\program files (x86)\java\jre7\bin\javaw.exe
32bit java pad: C:\program files\java\jre7\bin\javaw.exe

Tijs.

Overigens schijn je bij McAfee Personal firewall ook toegang op poort niveau te kunnen doen, dus hoef je dan geen programma aan te geven:

Zie hier
Zet poort 25565 open, voor zowel UDP als TCP.

Tijs.

ik heb javaen poort 25565 TCP en UDP toegang gegeven via McAfee personal firewall. nog steed is poort 25565 niet te bereiken.

Hoe test je dat? Dus eigenlijk: Hoe weet je (zoals je gepost hebt) dat het wel werkt als je die McAfee Personal Firewall afzet?

Tijs.

Als je ook portforwarding correct hebt ingesteld dan zou je via http://www.canyouseeme.org poort 25565 kunnen testen.

Overigens moet je (natuurlijk) wel altijd je MC server aan hebben staan om het te kunnen testen (intern en extern)...

Tijs.

Hmm... Ik heb dan zo snel geen opties meer: Ik had vermoed dat als je alle aanpassingen hebt gedaan waar ik het over had in McAfee Personal Firewall het zou moeten werken.

Ik zou dan een vraag gaan stellen aan McAfee support: link
Je zult daar wel op "New User" moeten klikken, waarbij ik ervan uitga (wordt helaas niet duidelijk aangegeven) dat bij Grant # de licentie-/activatiecode van je McAfee software moet worden aangegeven.
Maak alvast vooraf schermafdrukken van de instellingen die je er gedaan hebt zodat je die beschikbaar hebt om je probleem te illustreren.

Tijs.

ik heb al een McAfee user aangemaakt. dus dat werkt waarschijnlijk niet

Dan kun je dus inloggen als die user; een nieuwe gebruiker maken ("New user") is dan overbodig, lijkt me.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan