poort geopend...maar

Status
Niet open voor verdere reacties.

franky99

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2001
dag dag

heb een adsl verbinding met een speedtouch 510 multi user modem. en draai op XP Pro
om voor een bepaalde game als zogenaamde host te kunnen optreden is het nodig dat ik een bepaalde (28640 zo ongeveer) poort openzet in de modem.

nu heb ik dit via het config scherm van de modem gedaan maar toch werkt het niet.

kunnen er nog bepaalde conflicten optreden met andere instellingen? misschien de firewall van XP?

zou zeggen zet de xp firewal eens ff uit kijk of het helpt
heb je ook een router?

Die 510 fungeert ook als router, je hebt dus port forwarding (NATP) ingesteld en die verwezen naar de pc waarmee je host bent ? met de bijbehorende port(range) ?
Heb je ook een firewall op die pc ? Zo ja zet dan hier ook dezelfde port(range) open voor alle ip adressen.

510 is goed ingesteld. firewall XP uitgeschakeld maar het zou zo maar kunnen dat mn norton virusscanner ook de firewall nog aan heeft staan... dat moet ik vanavond even checken thuis!

I ll Be Back

Norton antivirus heeft geen firewall, norton internet security wel, dat is antivirus en firewall in 1 pakket.

aha... mmm dan is dat t dus in ieder geval niet

heb t schematje wat ik heb uitgevoerd nog eens bekeken en zoals jij ook al omschreef
"je hebt dus port forwarding (NATP) ingesteld en die verwezen naar de pc waarmee je host bent ? met de bijbehorende port(range) ?" heb ik t volgens mij toch echt gedaan.

overigens als ik daarna op www.mijnip.nl mijn ip adres achterhaal valt me op dat dit begint met 212. terwijl bij anderen met wie ik online speel het altijd met 2 cijfers begint. kan dat nog wat betekenen?

Ik heb precies dezelfde router en ik heb al vaak porten geforward.

Je gaat dus naar NATP > New. Bij protocol tcp, je zou ook nog udp kunnen doen, maar ik denk niet dat het nodig is bij een spel. Bij Inside type je: 10.0.0.150 (als je de setup van je router gewoon hebt gevolgd, en niet handmatig een inside IP hebt gegeven)

Inside/Outside port allebei die port die jij noemt.

Ik denk dat het probleem ligt aan je outside IP, omdat het een multi-user modem is, heb je dus ook meerder Ip's. Probeer eerst maar eens die 212 Ip, en anders het IP met 2 nummers waar je het over hebt.

Dan Apply, en Save All niet vergeten, dan zou ie het moeten doen.

de instellingen heb ik nu precies zo staan. dacht even dat het bingo was immers had outside ip niet ingevuld.

echter helaas t werkt nog altijd niet. wanneer ik nu als host de game in ga en anderen proberen in te pingen met dat 212 nummer gebeurt er nog altijd niets.

t is toch niet zo dat dat ze moeten inpingen met 10.0.0.150 ?

oveirgens in de game zie ik staan dat ik er in zit met die 10.0.0.150 en niet met dat 212 nummer....

of ik een handmatig ip adres heb ingestled weet ik eigenlijk niet. volgens mijn geheugen niet maar ja.. is dat nog te checken??

Ja hoor, ga naar Start > Uitvoeren en typ dan: cmd

Vervolgens krijg je een dos-schermpje en typ dan daar:

ipconfig/all (Enter)

Wacht even en als het goed is krijg je dan 2 lijstjes, in het onderste lijstje staat bij IP-adress je Ip, let op er staan wel nog wat characters voor, (fe80 enz enz) maar je moet die hebben die begint met 10.0

Die moet je in ieder geval hebben als inside IP, probeer maar net zo lang een ander outside Ip als dat je zelf hebt 'gezien'. (Je had het over eentje met 212 en nog een). Meestal is degene die je krijgt via www.watismijnip.nl de goede.

Maar of dit ook zo is met multi-modems weet ik niet.

inderdaad krijg ik dan IP adres (zonder overigens rare tekens ervoor) beginnende met 10.0

daaronder staan nog een paar getallen; DNS server, default gateway, deze beginnen het zelfde als IP adres alleen de laatste 3 cijfers zij anders (?)

t stukje van outside IP wat je zegt met probeer maar net zolang een andere dat snap ik niet. mag ik daar zelf wat verzinnen neen toch?
via www.watismijnip.nl krijg ik inderdaad weer t 212 adres.

iemand die mijn computer pingt welk ip moet die dan gebruiken? die 212 toch? if so... dan ben ik er helaas nog niet ben ik bang

Ik bedoelde inderdaad dat je alle IP's af moet gaan die je kent van jouw pc, dus niet zomaar wat invullen nee :D

Overigens vind ik jouw probleem heel lastig, want ik heb nog nooit gehad dat ik bij een multi-player game een port moest openzetten, maar goed.

Die 3 verschillende Ip's zijn denk ik allemaal van je router omdat het een multi-modem is. Je moet dus die inderdaad nemen van je eigen pc.

Ik heb momenteel geen idee hoe ik je verder kan helpen, ik kan alleen zeggen dat je alle mogelijke combinaties maar eens moet proberen :confused:

Dus inside/outside enz enz.

Suc6 ermee.

Wat je trouwens ook kan doen, is even checken op de site van het spel, misschien kom je daar verder...

iig bedankt! hopelijk zijn er anderen die dit al wel eens hebben gehad.

Je gaat dus naar NATP > New. Bij protocol tcp, je zou ook nog udp kunnen doen, maar ik denk niet dat het nodig is bij een spel. Bij Inside type je: 10.0.0.150 (als je de setup van je router gewoon hebt gevolgd, en niet handmatig een inside IP hebt gegeven)

wat me nog opvalt bij NATP instellen dat onder het TABJE default server bij IP " none" staat.. moet hier ook niet mijn ip staan misschien???

Ik heb nog ff na zitten denken, en ik (denk :o ) dat ik eruit ben. Bij outside IP MOET die 212 enz staan, want daarmee connect je naar de buitenwereld.

Bij inside moet je IP van jouw computer staan, dus 1 van de 4 van je modem, welke dit is weet ik niet, dat moet je ff aan de experts vragen.

Wat ook zo kan zijn (weet ik niet zeker) is dat het spel (welk spel trouwens) connect via ping, als je 'unpingable' bent, (wat waarschijnlijk het geval is) kan je niet connecten.

Verder kan ik je niet helpen :confused:

Succes!

spel is Call of duty
hoe weet je dan of je unpingeble bent? is inderdaad via ping

Ohh, kijk, dat verklaart het, je kan checken of je 'pingable' bent op bijvoorbeeld www.speedtest.nl

Doe alle test, en als je unpingable bent, dan kan als het goed is de laatste test (van de 4) niet uitgevoerd worden.

Als dat idd het geval is, zou ik even checken op de site.

test gedaan... (goeie tip)... en Pingen is niet mogelijk... hoe kan dit? en nog belangrijker hoe is dit op te lossen??

tevens doe ik een schermprintje bij. heb ergens het gevoel dat dit namelijk ook niet goed is (zie bijlage)

Bijlagen

Daar houdt ongeveer m'n kennis op over adsl en routers :D kBen ook nog maar 16, dus ik laat de rest maar even aan de experts over, ik had ook ergens nog een vraag gesteld, over het pingen, want ik ben ook unpingable, heb ik nog geen antwoord op gekregen.

Ik zou toch nog even kijken op de support-site van COD als ik jou was.

Succes ermee!

thanks iig voor je hulp... denk maar zo ik ben twee keer zo oud weet nog niet de helft :-)

hierbij voor de experts een tweede schermprintje... wie helpt me uit de brand??

alvast bedankt!!!

ps.. uiterrard heb ik de vermelde ip adressen in t printje ff bewerkt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan