"Poort is al geopend"

• Onderwerp starter Onderwerp starter NvW
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

NvW

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2002
In het verleden nooit problemen gehad met modem (analoog 56K) en poort. Vanaf gisteren het volgende probleem:

Als ik de computer uitschakel en daarna weer opstart en verbinding wil maken met het Internet krijg ik als ik in wil bellen de melding dat de poort al is geopend.

Als ik de com-poorten handmatig verwijder en ook het modem, de computer opnieuw opstart en de com-poort software laat installeren (win98) en de modemsoftware laat installeren werkt het modem wel. Als ik een volgende keer weer verbinding wil maken gaat ook dat probleemloos. Echter......... als ik de PC opnieuw opstart de volgende dag dan moet ik de hele riedel weer uitvoeren want de poort is dan weer geopend.

Heel vervelend op elke keer die installatie te moeten doen.
Het lijkt er dus op dat de com-poort niet wordt gesloten als Windowd start.

Hoe kan ik dit aanpassen!!??

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Niels.

Het kan zijn dat je modem gewoon niet goed reageert, maar het kan ook enkele andere oorzaken hebben.
Je hoeft je modem overigens niet steeds te installeren, als het goed is kun je door rnaapp af te sluiten, de poort ook sluiten. (Control Alt Delete Rnaapp kiezen en taak beeindigen kiezen in win95/98/98se).
(Als je het modem gebruikt zal Rnaapp opnieuw geladen worden)
Het kan dus zijn dat rnaapp fouten bevat.
Het kan ook zijn dat je modem voor meerdere landen geschikt is, en op gebruik in een ander land is/wordt afgesteld. Voor het kiezen moet je dan een bepaald AT commando geven. Als er een boekje bij het modem zat met Hayes commando's moet je dat kunnen vinden.

Wat voor modem heb je? En weet je de chipset op het modem?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan