Poort op router open zetten voor Ftp

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulk

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2006
Beste lezers, ik wil een stukje schijf open zetten voor FTP, ik heb alles gedaan zoals het staat op de site van Microsoft en via mijn eigen netwerk kan ik er zo in en zie ik wat ik wil zien, maar als mensen van buiten naar mijn ftp willen dan lukt dat niet, ik zit via een router van wanadoo en als het goed is staat poort 21 open en geen firewall aan, maar toch kunnen ze niet op mijn ftp site komen. Weet iemand raad???

MVGR Paul

Andere poort gebruiken, 21 wordt heel vaak dichtgegooit door de ISP, en die dan ook forwarden in de router.

Ook de FTP server goed configureren, te controleren, met deze site.

Welke server gebruik je?

Eventueel een HTTP server gebruiken, deze, b.v.

toen ik de site volgde kom ik er wel in en zag alles staan, wilt u eens kijken of u er zo in komt. mijn ip is 85.147.253.135

Misschien ziet u wat er fout is....

MVGR Paul

Ja, hoor, de top 40, ik kom er wel op, maare, maak van die map de toegang zonder wachtwoord mogelijk, of je wil de email adressen hebben.

Overigen doet die link, die ik gaf, dezelfde test, en zou je ook op/in je eigen map moeten kunnen komen.

Enne, we zijn allemaal jij, hier, dus tutoyeren maar.:)

Ik zal het proberen, maar hoe bent je erin gekomen, met een programma of gewoon in de balk boven mijn ip adres ingevn, dat zou ook moeten lukken volgens mij.

MVGR Paul

Als je het via IE doet, wordt er om een gebruikersnaam, en wachtwoord gevraagd, niemand kan dan bedenken, dat het anonymous is, en je emailadres, vandaar dat ik aan gaf om dat uit te zetten, voor die map.

Nogmaals, welke FTP server gebruik je?

Ik gebruikte de FTP cliënt van TotalCommander, die doet dat automagisch.

Ik gebruik het standaart programma van windows XP prof. Die heeft dat standaart, ik weet echt niet hoe ik dat kan uit zetten zodat iedereen erin kan.

Paul

Ik heb nu wat uit gevinkt wat met gebruikersnaam en wachtwoordt te maken kan hebbenm, misschien dat het zo oke is?

[modedit]graag in het vervolg de "aanpassen" knop gebruiken als je nog iets toe te voegen hebt, als er nog niemand gereageerd heeft.[/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Met IIS bedoel je, tja daar heb ik nooit mee gewerkt, enne, die naam en wachtwoord, moet ik nog steeds opgeven.

Gebruik eens die HFS, uit mijn vorige link, daar kun je zo op.
Of zoek naar een free FTP server.

ik heb die HFS geinstaleerd, zou je willen kijken of die werkt svp.

MVGR Paul

Nee, ook niet, hetzelfde probleem, overigens krijg ik iets met de naam SAGEM, is dat misschien je modem, of router?

ik zit achter een live box van wanadoo, die moet ik forwarden naar poort 8080, maar dat is weer een vraag voor op dit forum denk ik. Ik zet even een aparte vraag op het forum hoe ik een livebox forwardt naar poort 8080 van mijn pc anders werkt het programma hfs niet.

Je hebt gelijk, heb het net geprobeerd, en die poort 80 wordt ook hier geblokt, dus toch die modem.

check ook eens de site in mijn sig

ik zit achter een live box van wanadoo, die moet ik forwarden naar poort 8080, maar dat is weer een vraag voor op dit forum denk ik. Ik zet even een aparte vraag op het forum hoe ik een livebox forwardt naar poort 8080 van mijn pc anders werkt het programma hfs niet.

Kun je beter hier een antwoord op geven, heeft de TS meer aan, moet hij zich nog door die site worstelen.:confused:

Kun je beter hier een antwoord op geven, heeft de TS meer aan, moet hij zich nog door die site worstelen.:confused:

excuse me :D in wel twee kliks heb je een compleet document met uitleg op die site, hoe easy wil je het hebben :)

Ik heb ook zo'n mooie livebox.
- Je typt in Internet Explorer: 192.168.1.1(dat is het IP-adres wat de livebox normaliter aanneemt)
- Dan kom je in het liveboxmenu
- Daar ga je naar het tabblad: Firewall
- Hier kies je voor Toevoegen
-
-- Naam: hier mag je alles invullen wat je wil.
-- Toegang geactiveerd: Op ja zetten
-- Protocol: TCP
-- Van poort: 8080
-- Tot poort: 8080
-- Lokaal IP-adres: Hier het IP-Adres invullen waar de forward naartoe moet

- Nu kies je voor: Toepassen
En het is ingesteld.

Na veel tips en reakties heb ik hem volgens mij aan de praat. kan iemand nog eens kijken of mijn ftp werkt en of er nog aan of opmerkingen zijn svp.

MVGR Paul

401 unauthorized request ("/index.html")
Vervelend.:confused:

Met de FTP cliënt, geen centje pijn.

Ikke helemaal niet meer snappen, de poort is geforward zoals beschreven en alles gedaan zoals mensen het zeiden, maar hij weigerd, de pc heeft nog geen carnavals gevoel denk ik :)) Wat is de beste freeware om een server op te bouwen? dan proberen we dat eens. Ik heb vanmorgen wel Leechftp gedownload maar die is alleen voor als je iets van ftp server af wil halen geloof ik.

MVGR Paul

Oooooit komen we eruit :)):rolleyes:

De N vergeten ( Noooooit, :p ), gebruik zelf de BullitProof FTP server, waarbij je kunt instellen, dat anonymous zichzelf niet aan hoeft te melden, en ook geen wachtwoord in hoeft te geven, ook niet via HTTP.

Misschien heb je er wat aan.

PS, hier staan een aantal free ftp servers, staat onder erbij, welke echt free zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan