Poort openen met sitecom router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neil 405

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2009
Berichten
56
Hallo,
Ik heb een probleem. Met utorrent moet ik een poort openen. Ik weet niet hoe dat moet dus ging ik maar een beetje in de router dingen proberen. de router heet: Sitecom Wireless Broadband Router 54G WL-161. Ik zag daar port forwarding staan dus ik klik er op. Daar moest ik mijn ip invullen dus dat deed ik, dan moest ik een protocol kiezen tcp of udp daar heb ik beiden gedaan en dan moest ik een poort kiezen. Bij mij was die poort 52747. Ik dacht dat ik alles goed had gedaan maar toen ging ik bij utorrent kijken of die poort open was maar dat was ie niet.
Ik hoop dat jullie wat weten!
 
Nee lukt niet want dan krijg ik ook dit: An error has occurred!
Port 52747 does not appear to be open.
 
Ik heb wat zitten neuzen op de site van sitecom en daar staat dat ik een fixed of static ip moet hebben. Hoe krijg je zo'n ip?

Edit:

Ik heb het opgelost! Bij eigenschappen van netwerkverbindingen kon je iets van ip protocol aanklikken en dan moest je je ip enzo invullen en dan op ok drukken. Toen heb ik weer hetzelfde gedaan wat op de screenshot stond. Had net poort controle en toen was ie OK.
In ieder geval bedankt voor je hulp.
 
Laatst bewerkt:
Uit je screenshot blijkt dat je de port forward hebt gedaan naar ip adres 192.168.0.1. Dat is echter het ip adres van de router zelf. Hij stuurt nu dus dat verkeer vrij door naar zichzelf. Deze regel moet je verwijderen en vervolgens een nieuwe aanmaken op de zelfde manier als je dat gedaan hebt maar dan met het ip adres van de machine waarop je torrent cliënt draait. Als je niet weet welk ip adres dat is kun je dat achterhalen door in de commandshell (Dosbox) het commando ipconfig /all in te typen. Daar staat dan je netwerk adaptor met de standaard gateway (in jouw geval dus 192.168.0.1, het adres van je router) en het uitgegeven ipadres wat waarschijnlijk iets zal zijn van 192.168.0.###.
Dan gaat het werken.

Succes.
 
Oeps.., zie net je laatste toevoeging... Je had het al opgelost. Zet s.v.p. de vraag ook even op opgelost dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan