Poort openen speedtouch 780

• Onderwerp starter Onderwerp starter emc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

emc

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Sinds vorige week overgestapt op een nieuwe pc (windows vista). Daarmee maak ik draadloos (Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter) verbinding met internet (speedtouch 780). Voor downloaden gebruik ik het programma U-torrent. Ik heb een snelheidverbinding van 54Mbps.

Ik maak gebruik van de Firewall van Windows, waarin utorrent is aangevinkt als uitzondering.

Op mijn vorige pc behaalde ik snelheden van 150 kb/s per torrent, hier haal ik met mazzel 25kb/s. Onderzoek leert dat de poort die utorrent gebruikt niet open is (dat is raar, want ik heb dezelfde poort ingesteld als op mijn oude pc).

in mijn router heb ik alle oude instellingen verwijderd en via de handleiding op http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomson-Alcatel/Speedtouch780v6/Utorrent.htm getracht de poort te openen. Echter zonder resultaat, utorrent blijft aangeven dat de poort gesloten is. In bijgaand documentje staan de instellingen van mijn draadloos netwerk. Ik vermoed dat het venijn in de staart zit. Als laatste moet je een applicatie aanklikken en daarna aangeven welk apparaat toegang verleent. Daar staan bij mij 3 apparaten, terwijl ik maar 1 pc heb. ik heb ze allen geprobeerd. uiteindelijk heb ik gekozen voor door gebruiker definieerd en daar het ip4v adres ingevuld. werkt ook niet.

Ergens doe ik dus iets fout. bij het testen geeft utorrent aan Checking port 49152 on 84.87.55.200.. Deze laatste getallen zeggen mij niets, moet ik hier iets mee?

Alvast bedankt, emc.

Bijlagen

• Ipconfig draadloos.jpg
    Ipconfig draadloos.jpg
    34,5 KB · Weergaven: 80
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan