poort openen vooor p2p

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
hoe kan ik een poooort openen op een thomson speedtouch 510

dus als ik het goed begrijp

inside ip **** mijn eigen ip van router

inside port **** poort die ik wil openen

outside ip **** moet blijven staan op 0.0.0.0

outsite port ****moet ook staan op de poort die ik wil openen

Geplaatst door ibiza
dus als ik het goed begrijp

inside ip **** mijn eigen ip van router

inside port **** poort die ik wil openen

outside ip **** moet blijven staan op 0.0.0.0

outsite port ****moet ook staan op de poort die ik wil openen

Mijn router heeft geen instelling voor "outside ip", maar als ik het stukje info lees wat ik gegeven heb, kun je volstaan met 0.0.0.0 omdat je heel erg zeer waarschijnlijk maar 1 ip adres hebt gebreken van je provider.

Bij "inside ip" geeft je het ip-adres in van pc x (netwerkkaart) waar de data heen moet. Hierdoor weet de router naar welk adres hij de data naar mag forwarden.

"Outside port" vul je de poorten in waarop gecommuniceerd wordt door programma x. Vaak zijn deze poorten wel in DOCS/FAQ te vinden van het programma.

"Inside port" geef je de poorten op die je hebt opgeven in de opties van het p2p programma. Veelal dezelfde poort als bij outside.

Routers hebben elk hun eigen config manier, maar het principe blijft hetzelfde. Dus volgensmij moet het zo lukken.

Laatst bewerkt:
aangezien ik maar 1 pc heb aangesloten op router zal voor mij
inside ip het adres van router zijn http://10.0.0.138

Geplaatst door ibiza
aangezien ik maar 1 pc heb aangesloten op router zal voor mij
inside ip het adres van router zijn http://10.0.0.138

Nope. Inside ip moet je ten allen tijde het ip adres hebben van de netwerkkaart van de pc.(ervan uitgaande dat er niets tussen de router en de pc zit)

De router weet z'n eigen inside ip adres al, die heb je ergens anders al ingegeven in zie je in je browser bij het router configureren.

heb adsl router-acces point (werk draadloos)
moet ik dan daaar 10.0.0.39 invullen bij inside ip

Bijlagen

• ip.jpg
    ip.jpg
    27,2 KB · Weergaven: 29
Ik ken de router niet, maar als het een router en acces point in 1 is,(dat is wat ik eruit begrijp)
dan is idd 10.0.0.39 het juiste adres dat je moet invullen.
maar
Zit er nog een switch of losse acces point apparaat op de lijn naar je pc, dan zou het best wel eens anders kunnen zijn. Maar daar heb ik weining ervaring mee...

het zijn 2 aparte toestellen,maar het logische zou zijn dat ik daar mijn ip moet invullen

Geplaatst door ibiza
het zijn 2 aparte toestellen,maar het logische zou zijn dat ik daar mijn ip moet invullen

Kun je waarschijnlijk wel in de documentatie van het accespoint vinden. Het is iig het ip adres van de netwerkkaart of van het acces point.(maarja ik ken de werking van accesspoints niet)

ik denk eerder dat gewoon mijn ip-adres is dat ik moet intikken
firewall zit op mijne router en niet op een acsess point
zal ff testen op open poorten dan weet ik zeker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan