Poort openen voor uTorrent

Status
Niet open voor verdere reacties.

xpressurself

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2008
Hallo allemaal,

Ik gebruik uTorrent 1.8 maar hij blijft klagen dat er geen poort open is. Op www.portforwarding.com ben ik al meerdere malen geweest alleen wordt ik daar niet veel wijzer van, ik moet een static ip adres opzetten alleen het is nogal onduidelijk en ik heb al eerder mijn internetverbinding gemold doordat ik niet echt goed wist waar ik mee bezig was.

Bij mijn routersetup heb ik de firewall van de router al uitgezet(hij is van speedtouch overigens). En bij mijn antivirus(kaspersky) heb ik utorrent al in de toegestane programma's van de firewall gezet maar toch krijg ik meldingen dat een firewall/router de verbinding hindert.

Als ik kaspersky overigens helemaal uitzet zegt 'ie niet meer dat de verbinding gehindert wordt door een firewall/router maar wel dat de poort geen inkomende verbinding heeft.

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd? Graag jullie hulp!!

Zelfde probleem hier. Moet poort 45691 open hebben voor inkomende verbindingen. Het programma werkt wel, maar de snelheid is lang niet zo snel als die zou kunnen. Ook blijft het driehoekje onderin constant geel met de melding Geen Inkomende Verbindingen.

Als je dan de test doet of de poot open is krijg je dit te zien: Error! Port 45691 does not appear to be open.

Het is een Sitecom WL-114 v2
Ga je vervolgens naar http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Sitecom/WL-114v2/Utorrent.htm dan lees ik dat je een Static Ip moet maken, en dat wil ik dus niet. Nu is het een dynamic maar daar moet je de poort toch gewoon mee open kunnen maken?
Heb ik voorheen namelijk wel altijd gehad op een Netgear router.

Anyway, die stappen gevolgd (alleen voor static dus dynamic gelezen), ingevuld in de instellingen van mijn router, maar blijft een geel uitroepteken met geen inkomende verbindingen.

Ook de handleiding van de router bekeken op http://www.gebruikershandleiding.com/handleiding-5-40819.html maar daar wordt ik ook niet wijzer van, m'n engels is niet echt sterk en ik lees niet echt iets van poorten openzetten..

Heb als firewall Norton Internet Security 2008, windows firewall uitgeschakeld..
Maar voor zover ik weet zijn de instellingen in Norton wel correct, uTorrent wordt daar gewoon geaccepteerd....

Help... want nu haal ik lang niet alles uit de internetverbinding van wat er uit te halen valt..

Alvast bedankt!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan