poort openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

alanrump

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2004
Hmm ik ben vandaag bezig geweest met ftpserver3lite op me pc maar ik ben aan een router verbonden .Maar ik wil via een andere pc van bv op school of mijn vrienden mijn ftp map benaderen om software of muziek en dergelijke die ik in me ftp map hebt geplaats.Mijn vraag is nu hoe moet ik die poorten in me router openstellen nl poort 20 en 21 ??? We gebruiken een router van site com hier thuis .iemand een idee

alvast bedank voor jullie help

Je gaat de configuratie van de router in door het typen van het adres in de adresbalk.
Vervolgens ga je naar NAT.
Daar zet je een poort open. Vaak krijg je wel het nummer op dat je moet openzetten.

alanrump zei:
Hmm ik ben vandaag bezig geweest met ftpserver3lite op me pc maar ik ben aan een router verbonden .Maar ik wil via een andere pc van bv op school of mijn vrienden mijn ftp map benaderen om software of muziek en dergelijke die ik in me ftp map hebt geplaats.Mijn vraag is nu hoe moet ik die poorten in me router openstellen nl poort 20 en 21 ??? We gebruiken een router van site com hier thuis .iemand een idee

alvast bedank voor jullie help

eerst moet je je gateway adres weten
start uitvoeren cmd ipconfig /all

Elisa ik ben net in me router ingelogd maar kan nergens NAT vinden om poort 21 open te stellen wat je net zei.

Je zult daar zelf die poorten moeten invoeren 20-21
Ze staan niet voor je klaar :D
Anders maak je maar een screenprint van die pagina.
Dan helpen we wel.

Elisa kijk hier mijn printscreen

IPPoort.jpg

hoop dat het wel wat is dat je me verder kan helpen alvast bedank

Het punt is dat ik die printscreen niet groter krijg.
In de verkenner vergroten maakt het ook niet leesbaar.
Klik nou eens een voor een alles aan wat je in dat rijtje ziet.
Zoek naar NAT of Napt dat wil wel verschillen.

Bij mijn sitecom router kunnen ports worden "geforward" via de optie "geavanceerd" in het inlogmenu van de router en daarna "virtual servers".
Handleidingen voor "portforwarding" zijn overigens gewoon te downloaden van de site. www.sitecom.nl

Han

IPPoort.jpg

Sorry dat het ff geduurd had maar hier is mijn prinscreen ,ik ga ook ff op die site van sitecom kijken naar die handlieding.bedank voor jullie hulp

Voortbordurende op vlaar lijkt het me dat je advanced settings moet hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan