Poort openzetten / Forwarden lukt niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tobe66

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mei 2014
Ik heb op een Raspberry openvpn geïnstalleerd, maar om deze te kunnen gebruiken buitenhuis moet ik poort 1194 in mijn router openzetten.

IK heb een TP Link TL-WR1043ND router, daarin heb ik bij Forwarding, Virtual Servers poort 1194 UDP Enabled voor het interne ip adres van de Raspberry.

Echter als ik bij open port checker of andere poort checkers ga kijken of deze poort beschikbaar is, dan is het continu "Port Closed" wat doe ik verkeerd?

Schermafdruk van 2014-05-22 11:28:17.jpg

Schermafdruk van 2014-05-22 11:29:53.jpg

Schermafdruk van 2014-05-22 11:30:01.jpg

Alvast bedankt voor het meedenken.

Poort triggeringis volgens mij niet nodig. Verder moet je udp en tcp forwarden. Udp staat al goed, nou tcp nog.

Enne... Ik neem aan dat die tp-link achter een andere router staat (kan ook een routermodem zijn) van je provider.
Indien die zich ook als een router gedraagt zul je ook in de routermodem van je provider moeten portforwarden, namelijk naar het WAN ip-adres van de TP-link.
Dus eerst in de TP-link achterhalen welk WAN ip-adres die heeft gekregen van de routermoden, dat opschrijven, en dan inloggen op de routermodem om portforwarding te doen naar dat opgeschreven ip-adres.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan