Poort openzetten in router en modem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quincy1974

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
Dit zal wel 100 keer eerder gevraagd zijn, maar we downloaden torrent bestanden en sinds ik met Azureus aan het klooien ben geweest, zijn we niet meer verbindbaar en kunnen dus niet meer downloaden. We hebben @home en een router van belkin.
Sinds kort hebben we een laptop en een pc boven. De laptop is draadloos, de pc boven niet, die is bekabeld (ook aan de belkin router). Ik lees steeds dat je een static ip moet aanmaken, maar de router (belkin) is ingesteld op: automatisch een ip adres laten toewijzen. Wanneer ik alles volg, moet je dus een ip adres toewijzen. Wanneer ik dit doe, kom ik niet meer op internet!
De laptop en de pc boven hebben allebei een ander ip adres toch? We willen boven downloaden, dus hoef ik dan alleen het adres boven in te voeren? Wat doe ik nu fout?

je moet in je router aangeven dat het verkeer van azureus via de betreffende port naar één bepaald ipadres met lopen. Dat ipadres vind je waarschijnlijk bij dhcp en dan clientlist of zo. dat verschild per router

Ik heb het gevoel dat er in de gedachtegang iets fout zit. Dat automatisch IP adres toewijzen geldt voor de provider, die wijst jou een IP adres toe.... Daarnaast kun je met ipconfig zien wel ip nummer welke pc heeft binnen het thuisnetwerk, dan zet je in de router de poort open die je in Azureus open hebt gezet en koppelt dat aan het IP nummer van de PC vanwaar je Azureus draait... dat moet dan dus een 192.168.x.x nummer zijn... Als je bij IP toewijzen i.p.v. "automatisch" een 192... nummer hebt gezet doet je internet het inderdaad niet meer ... daar moet een 84...... [@home] nummer staan......

Ja, die gedachtengang zit waarschijnlijk fout. Overigens hebben we geen thuisnetwerk (dat is toch als de computers met elkaar verbonden zijn?).
De router is geconfigureerd met een dynamisch ip. Kan ik dan in netwerken ineens een statisch ip opgeven?
Ik heb inderdaad dat 192.... daar opgegeven. Hoe kom ik aan het @home nummer?

Bedankt voor het meedenken! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan