Poort openzetten Utorrent lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mejute10

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 dec 2009
Hallo,
Om Utorrent te gebruiken zou ik op m'n router een poort open moeten zetten. Ik heb een statisch ip-adress aangemaakt, via m'n router de in Utorrent aangegeven poort open gezet, alles gereset maar Utorrent geeft nog steeds aan dat de poort niet open staat. Nu zag ik in de handleiding dat er 2 dns-server adressen ingevoerd moeten worden bij het aanwijzen van een statisch ip-adres. Ik kon er via ipconfig maar eentje vinden. Ligt het hieraan? of kan het zijn dat het internet via de copperjetrouter van Alice binnenkomt en dan via een router van lynksys (wrt160n) wordt verspreid?
Ik heb de volgende adres gegevens ingevoerd via ipconfig:
ip adres 192.168.1.101
subnetm. 255.255.255.0
standaard gateway 192.168.1.1
voorkeurs dns server 172.19.3.1
alternatieve dns-server . . . .

Wie weet raad?

Doe eens de voorkeurs dns server hetzelfde ip adres geven als je standaard gateway.
Dit alles doe je toch wel op je netwerkkaart ingeven???

Je hebt toch ook wel aangegeven naar welke pc de poort geforward moet worden???

Heren, Bedankt,

Helaas nog geen succes, de beschrijving had ik al gebruikt, daarmee lukt het dus niet. Het invullen van de andere DNS-server lukt ook niet.

Het vreemde is dat wanneer ik check of de poort open staat met Utorrent, krijg ik de melding "port ... doesnt apear to be open" en hij schrijft bij het checken: "Checking port 6112 on 78.27.54.38..." dat IP-adres klopt dan toch niet?

Zet alles eens terug naar de standaardinstellingen.
Dan in je router plug and play enablen.
Dat werkt bij mij altijd.
Indien nodig verander je de poort bij het instellingen menu van uTorrent, naar een in de buurt liggend nummer.

Ja,alleen je router op plug en play zetten,maakt je router kwetsbaar voor inbraken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan