Poort opnenen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomasgulikers

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2009
Beste Helpmij.nl Forum-mers,

Ik wil een poort openen om het programma uTorrent te laten draaien, alleen lukt me dat niet zo goed. De stappen op portforward.com heb ik al tig keer doorlopen, maar zonder resultaat.

Ik zal even mijn netwerksituatie weergeven. Internet van Ziggo komt hier thuis via de kabel binnen en wordt middels een Linksys WRT54G-router verdeeld. Een LAN-verbinding is er met de, zeg maar, vaste PC (Windows XP) en een WAN-verbinding met mijn eigen notebook (Windows Vista). Op beide PC's wil ik uTorrent laten draaien. En daarvoor dien ik dus een poort te openen.

Ik zal beschrijven hoe ik dat aan de hand van de stappen van portforward.com doe (met de vaste (Windows XP) PC). Allereerst start ik uTorrent en ga naar 'Voorkeuren'. Onder het tabblad 'Verbinding' vink ik 'Poorttoewijzing met UPnP', 'Poorttoewijzing met NAT-PNP' en 'Altijd willekeurige poort kiezen' uit. De poort voor de verbinding vul ik dan in naar keuze. Zo heb ik de poort nu op 10000 gezet. Ik klik op 'OK' en ga via 'Start' naar 'Uitvoeren'. Hierin type ik 'cmd' en het commandvenster opent zich. Vervolgens type ik 'ipconfig/all' en druk op enter. Zo krijg ik alle benodigde adressen te zien (IP, subnetmasker, standaardgateway en DNS-servers).

Vervolgens ga ik via 'Configuratiescherm' en 'Netwerk- en internetverbindingen' naar 'Netwerkverbindingen'. Hier staat mijn LAN-verbinding en met een rechter muisklik hierop ga ik naar 'Eigenschappen'. Ik klik vervolgens op 'Internet-protocol (TCP/IP) en klik op 'Eigenschappen'. Volgens het stappenplan van portforward.com zou ik nu allerlei adressen ingevuld moeten zien, maar bij mij staat alles op automatisch (dus geen adres te zien...) (?) Zoals het stappenplan het voorschrijft, voer ik een willekeurig IP-adres in, waarbij alleen de laatste drie cijfers afwijkend mogen zijn van het IP van de router (ik neem dat dit de standaardgateway is, toch?). Dat IP is 94.214.80.119, dus ik heb nu bijvoorbeeld ingevoerd '94.214.80.110'. De resterende adressen neem ik gewoon over van mijn eerdere 'ipconfig/all'-opdracht (subnetmasker, standaardgateway en DNS-servers). Vervolgens 'OK' en 'OK' en ik ga via mijn browser (IE8) naar mijn routerinstellingen door in de adresbalk '94.214.80.119' te typen. Ik voer het wachtwoord in en ik kom in de setup van de router. Hierbij zie ik allerlei gegevens, waarbij ik wel een opmerking moet maken over de host name. Ik had eerst een bepaalde host name. Toen ik opmerkte dat mijn IP anders was (kan ik aannemen dat dit door de overgang van @home naar Ziggo komt?), dat ik via zo een van de vele sites heb gecheckt, zag ik ook dat mijn host name anders was. Die andere host name heb ik vervolgens ook ingevuld binnen de setup van de router. Goed, binnen de setup ga ik naar het tabblad 'Applications & Gaming', waarbij ik automatisch kom op het subtabblad 'Port Range Forward'. Hierbij type ik onder 'Application' 'uTorrent', onder 'Start' '10000', onder 'End' '10000', onder 'IP Address' '94.214.80.110' en vink 'Enable' aan. Ik sla alle gegevens op en daarmee moet alles volgens het stappenplan werken...

Maar wanneer ik de port checker van uTorrent uitvoer, krijg ik de volgende mededeling: 'Checking port 10000 on 94.214.80.119...' en daaronder 'An error has occurred! Port 10000 does not appear to be open.'

Dus wat doe ik verkeerd...?

Je hebt ook in je firewall toestemming gegeven voor utorrent?

PFConfig

Het lijkt me slim om pfconfig te downloaden ik had het ook met bittorrent en nu heb ik via pfconfig deze applicatie geforward. als het goed is moet je dan een gebruikersaccount invullen en een wachtwoord die mag je wel van mij lenen.

Zoek je applicatie op en druk op forward this app.....
dan doe je update router zo heb je applicatie geforward...

dit is mijn account
het wachtwoord is heel gevoelig dus gewoon kopieëren.
Gebruikersaccount : Paull717@hotmail.com
Wachtwoord : wnSZr-sXzUn-escs
veel succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan