poort opsplitsen router

Status
Niet open voor verdere reacties.

ConTra

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2004
Ik heb een router : Wireless-G Broadband Router type WRT54G
deze heeft standaard 4 poorten (bekabeld) en kan nog heel wat draadloos aan..
nu zitten al mijn bekabelde poorten vol nu is mijn vraag?
is het mogelijk door b.v. 1 poort van de router op te splitsen zodat er nog entje vrij komt voor b.v. printer o.i.d. of een voip toepassing..

volgens mij moet dit wel kunnen omdat de router zelf ip adressen uitgeeft en op draadloos een stuk of 50 kan configureren..

groetjes Contra

ConTra zei:
Ik heb een router : Wireless-G Broadband Router type WRT54G
deze heeft standaard 4 poorten (bekabeld) en kan nog heel wat draadloos aan..
nu zitten al mijn bekabelde poorten vol nu is mijn vraag?
is het mogelijk door b.v. 1 poort van de router op te splitsen zodat er nog entje vrij komt voor b.v. printer o.i.d. of een voip toepassing..

volgens mij moet dit wel kunnen omdat de router zelf ip adressen uitgeeft en op draadloos een stuk of 50 kan configureren..

groetjes Contra
je kan 1 poort wel splitsen maar dan moet je een router of switch gebruiken, deze moet je vervolgens een andere ip range geven dan de wrt gebruikt anders krijg je conflicten.
waarom gebruik je btw het draadloze deel niet?

Laatst bewerkt:
Jheroen zei:
je kan 1 poort wel splitsen maar dan moet je een router of switch gebruiken, deze moet je vervolgens een andere ip range geven dan de wrt gebruikt anders krijg je conflicten.
waarom gebruik je btw het draadloze deel niet?
Je kunt dit gewoon met een switch doen. Ik zou geen router ertussen zetten, want die moet je dan toch alleen als switch gebruiken. Een gewone switch is bovendien nog goedkoper ook. De router deelt de ip-adressen zelf uit neem ik aan. Je kunt dan gewoon de switch ertussen zetten en nieuwe computers / andere apparaten aansluiten zonder problemen. Geen nieuwe ip ranges nodig dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan