poort sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kunt naar mijn weten geen poorten sluiten in Zonelabs, mag ik vragen wat de reden is, mischien kunnen we een andere oplossing verzinnen.

dacht het al wel eens gezien te hebben neem eens firewall en dan advance of zoiets ergens is er zo een knop en dan kan je poortjes opgeven die hij moet toelaten of wijgeren.

Misschien heb je nog wat aan deze site, zoniet kan het weer vergeten.

Ja, daar had je wat aan he. Blij dat Gezina het heeft opgelost. Hoop dat je er verder mee bent gekomen.

Even voor mijn eigen duidelijkheid, dit is gene poort blokken maar ip blokken, daar zit we verschil in, uiteraard als Anansie hier een oplossing door vindt dan is het goed want daar doen we het voor hier.

@Anansie; als het wel om een POORTinstelling gaat én je hebt ZA Pro dan staat <a href="http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=186233" target="_blank">hier</a> de oplossing.

De gratis versie van ZA biedt helaas geen mogelijkheid om poorten te sluiten.

Met Zonealarm (Gratis versie) sluit je geen poorten. Na installatie zit alles dicht en door toestemming te geven aan programma's open je de, voor die programma's geëigende, poorten. Dat tabblad advanced is volgens mij om servers te kunnen draaien op internet voor bepaalde ranges uit de "trusted zone". Vind het wel een beetje een vaag venstertje.

Als je volledig controle wilt hebben over je poorten moet je eigenlijk een andere firewall installeren zoals Kerio Personal o.i.d. Persoonlijk vond ik dat een stevig programma dat nogal lastig in te stellen was en constant aanwezig was bij alles wat ik op het internet en zelfs mijn eigen lokale netwerk deed. Ben daarom teruggegaan naar Zonealarm omdat die, eenmaal goed ingenesteld, z'n werk goed doet. Zonealarm is gewoon een goed slot op de deur, Kerio is een dubbel uitgevoerd roestvrijstalen slot met vingerafdruk beveiliging.... (Oke, een beetje overdreven :) )

En misschien is de pro versie van Zonealarm zo gek nog niet...

Geplaatst door jjw
mag ik vragen wat de reden is, mischien kunnen we een andere oplossing verzinnen.

Maar om op deze vraag terug te komen...!?

Bedankt voor de vele reacties en sorry dat ik er nu pas weer op kan reageren.

Ik kom tot deze vraag naar aanleiding van een scan met Anti Trojan. Deze geeft aan aan dat ik mega veel open poorten heb met allerlei nummers erachter. Gelukkig zittten er (nog) geen trojan in, maar het baart me zorgen.

Als je wilt weten of je een beetje onzichtbaar bent op internet, probeer dan 's met ShieldsUp. Klik hier Kun je zien welke poorten eventueel open staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan