poort voor router

• Onderwerp starter Onderwerp starter dj_sj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dj_sj

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
hallo

mijn :(probleem:( is 't volgende: [internet via router 1e Pc externe router]

ik wil een download programma laten werken maar daar voor moet je via de router eerst een poort open zetten.

Voor een poort open te zetten heb ik deze site gekregen voor dat in te stellen moet je via internet explorder in je router komen. Als je je ip adres hebt ingetypt moet je je gebruikersnaam en wachtwoord invoeren maar als ik 'gewoon' mijn internet gebruikersnaam (met -lite erachter) en mijn wachtwoord invoer zou je als het goed is gewoon binnen moeten komen maar dat lukt niet

weet iemand hoe dait komt en hoe ik dit kan verhelpen
en OJA mijn ip adres is 10.0.0.2 (het ziet er raar uit maarja!)

Je moet ook inloggen op je router met de gebruikersnaam en wachtwoord die je daar ingesteld hebt en weet je die niet meer moet je in de handleiding van je router kijken

in de handleiding van mij router staat:

instelling voor wanadoo ADSL(waarbij het wachtwoord en username voorheen uit het modem kwamen)

Ik heb niks verandert aan het wachtwoord en de gebruikersnaam!

Als ik de router opnieuw instaleer komt dan alles weer goed?/

ik heb geprobeerd mijn router opnieuw te instaleren maar dat lukt niet omdat ik als ik 10.0.0.2 in moet typen op IE moet ik een wachtwoord en een gebruikersnaam hebben maar die van mijn provider werken niet

Hoe kan ik toch aan het wachtwoord van mij router komen??

Als het goed is staat die in de handleiding, heb je die tussentijds veranderd en ben je het kwijt zit je met een probleem, staat ook vast wel in de handleiding om dit op te lossen.
Btw, een router kun je niet installeren, die doet het gewoon :)

Welke modem/router heb je ? Alcatel Speedtouch misschien met 1 of 4 uitgangen of heb je een USB modem ?

sorry ik heb een SWEEX router 4 port switch via lan netwerk

Ik heb mijn wachtwoord en gebruikersnaam nooit verandert (ik weet niet een hoe dat moet)
en in de handleiding staat voor opnieuw 'instaleren' hoe de reset knop 10 sec ingedrukt maar ook dan moet ik het nog invoeren!

Hij vraagt om een 'homegatway'

Ik heb nou op een PC internet door mijn aparte modum ADSL die ik nog had

Je sweex is modem en router ?
Het is niet het IP adres wat je in de browserbalk moet intikken.Het kan ook niet zijn dat het door jou genoemde ip adres je ip adres is.De vraag om Gateway is routing via je modem/router.
Kijk nog eens even in je handleiding of je echt niks kunt vinden.

Je sweex is modem en router ?
Ja dat is ie alle 2

Het is niet het IP adres wat je in de browserbalk moet intikken.Het kan ook niet zijn dat het door jou genoemde ip adres je ip adres is

nee het is niet mijn IP adres maar het ip adres van mijn
router

En in mijn handleiding staat echt niks over 'homegatway'

van de router??/

ja dat kan maar er staat er 2 aan de onderkant

1.= = CC300011SW0401138 staat achter CE
2.= MAC ID: 0005B404E4FD

Ja,idd v/d router

Het MAC adres is niet van belang.

Het Type nr zou iets zijn van bijv P xxxxx of bedenk maar iets.
Heb je misschien nog een verpakking of instructieboekje waar het type nr op staat ?

Is het niet boven genoemde nummer 1??

wel een instructie boekje

het enigste met een P staat op de achterkant met
4P switch router-A maar ik denk niet dat je er wat aan hebt of wel??

bedoel je trouwens met het serie nummer het IP adres van de router??(*daar staat ook een P in*)

Laatst bewerkt:
Het ging mij meer om een type nr zodat ik zelf ook even kan zoeken.Zonder dat is het wat moeilijk.
Sweex bellen kan natuurlijk altijd maar ik heb daar geen hoge verwachtingen van.alleen een hoge telefoonrekening.
De P heb ik zelf bedacht.Dit kan natuurlijk elke letter zijn of wat dan maar ook

misschien een van deze produkten:

http://www.sweex.nl/content.asp?pcID=91

ja daar staat hij boven aan voor ADSL dat is hij (ANEX - A

Ja volgens mij heb ik het op de onderstaande link een handleiding enj daar staat in admin 1234!!!

FF proberen

Kun jij mij nu vertellen welk serienummer ik heb want ik namelijk hier iest gevonden

Ik had hier al gekeken maar kon niks vinden!

maar wat nou??

(alvast bedankt voor al je hulp tot nu toe!)

Laatst bewerkt:
het serie nummer is echt CC300011 maar ik heb de echte wachwoorden en gebruikersnaam gevonden ff weer proberen

ja het is allemaal gelukt een tekst bestand gevonden op internet en daar staat de User en password in!!

't voor mekaarrrrrrrr

bedankt voor jullie hulp:thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan