Poorten 25 en 110 blijken dicht... of toch niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MvD010

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2012
Ik draai thuis een windows 2003 server waar ik o.a. een website met Joomla heb staan en mijn provider is Telfort. Nooit problemen gehad en de website heb ik snel gebouwd. Hij schiet nu aardig op alleen heb ik bemerkt dat het mailen niet werkt. Op mijn site geeft hij aan dat de mailfunctie niet uitgevoerd kan worden.

Het probleem kan niet meer echt liggen in Joomla, omdat ik daar zo'n beetje alles heb getest en dat werkt. Blijven er nog twee zaken over:

1. mijn configuratie van de server

2. mijn provider Telfort

Ik draai Apache, PhP en MySQL. Na wat speurwerk kwam ik via port checker erachter dat de poorten 25 en 110 niet te bereiken zijn (dus dicht) via de buitenkant. Echter als ik via de PROMPT verbinding maak via telnet krijg ik keurig een melding, dat weer zou betekenen dat de poorten open staan.

Ook het vrijgeven van de poorten in mijn modem en firewall hebben geen effect hierop.

De laatste bevinding was dat mijn IP adres op een zogenaamde PBL voorkomt. Een blocklijst van spamhaus.org. Een eng idee dat je IP daar zomaar ineens staat. De grote vraag is nu dan ook of mijn poorten nu daar geblokt worden voor het versturen van mail vanaf mijn website.

Mijn normale email krijg ik wel gewoon door (en deze maken ook gebruik van diezelfde poorten).

IK weet het eigenlijk niet meer wat ik nu nog kan ondernemen, wie herkent dit probleem of wil mij eens een stukje verder helpen?

Hallo,

Misschien even na gaan of telfort poort 25 en 110 voor thuisgebruikers hebben geblokkeerd.

Ik heb inderdaad gebeld met Telfort en deze blokken deze poorten niet. Het gekke is wel dat dit ondersteund wordt door in mijn PROMPT contact te zoeken met deze poorten richting Telfort, ik test telnet smpt.telfort.nl 25 en krijg dan een keurige melding als zijnde poort open. Dit werk ook voor pop3! Echter de port checker geeft aan dat de poorten dicht staan wat dus ook verklaart waarom mijn mailfunctie niet werkt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan