poorten alcatel modem doorlinken

Status
Niet open voor verdere reacties.

martti

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2004
Ik heb van deze site een manier gehaald om bepaalde poorten door te linken naar een computer in het netwerk, achter het alcatelmodem/router.

alles gaat primaprimaprima, tot aan de laatste regel:

Dit alles moeten we wel aan het alcatel-beestje vertellen. De makkelijkste manier om dit te doen is via FTP. Je hebt hiervoor wel het EXPERT password nodig.

Open een ftp-verbinding naar ftp://EXPERT@10.0.0.138/
Ga naar de /Active directory
Copieer het bestand nat.ini naar je harde schijf en open deze in notepad.
Voeg voor elke static NAT-entry die je wilt maken een regel toe, bijv :
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=0.0.0.0:80
Deze regel zorgt ervoor dat verkeer dat aan de outside binnenkomt op je IP (er staat 0.0.0.0 omdat je IP wordt toegewezen, vul hier dus niet je eigen ip in maar laat de nullen staan !) op poort 80 wordt doorgestuurd aan de machine op het interne netwerk naar ip 10.0.0.150 op poort 80.
Doe dit alles voor alle applicaties die je wilt gebruiken. Zie voor een lijst hier
Verwijder de nat.ini van het Alcatel modem
Copieer je aangepaste versie naar het modem
Open een telnet-sessie naar het modem. Je mag gewoon als gebruiker aanloggen, hoeft niet als EXPERT
tik => nat
tik [nat]=>load

hierna zegt hij namelijk 'addr option required'.. heeft iemand hiervoor een oplossing? alvast heel erg bedankt!

Wow, weet niet waar je dit gevonden hebt maar kan volgens mij veel makkelijker.

Wat ik uit je tekst opmaak is dat je een alcatel 510 modem/router hebt, op ip adres 10.0.0.138 en dat je bv de ftp poort wilt doorsturen naar je pc zodat je een ftp server oid kan starten ?

Klopt dit ?

Zo ja laat het dan ff weten want dan kan dit veel makkelijker, zo nee dan moet bik ff leren lezen (Ach jah tis laat :D )

ja klopt!

lekker geslapen trouwens?;)

maar ik weet niet zeker of het om een Alcatel 510 gaat. Dit staat niet op het modem zelf (staat haast niks op behalve dat het voor een ISDN aansluiting bestemd is.) Op een wat nieuwer modem, dat ik laatst heb aangesloten bij iemand, staat wel dat het een 510 is. Dit modem ziet er iets anders uit.

Je kan ook gewoon telnetten naar de alcatel.

telnet 10.0.0.138
en dan zie screenie

portmap.jpg

duidelijk??

ps waarom werkt [.img] url [/img] niet??

Laatst bewerkt:
Waarom trouwens telnet ? kan ook gewoon via je browser als je 10.0.0.138 intypt (althans bij een 500/510) probeer dat maar eens.

Als dat werkt moet je portforwarding doen bij NAPT en dan alleen het interne adres invullen 10.0.0.? en dan bij in en uitgaand bv poort 21.

Waarom trouwens telnet ?

omdat het Alcatel modem zuigt:(

dat heb ik iig gelezen op meerdere sites en ook na zelf uitzoeken (met hulp over msn van iemand die er meer vanaf weet) het niet gevonden.

maar ik citeer 'met vrijwel alle goedkopere modems kan het wel, met het alcatel modem echter niet'

nouja, een echt citaat is het niet, maar zoiets stond er iig..

ja als het kon had ik het ook makkelijker gedaan:)

martti,

welke type van alcatel heb je eingelijk.
Mijn screenie betreft een "oude" Alcatel Speed Touch Home.

type heb ik proberen af te lezen op het modem zelf, daar stond helaas niks op (op een modem van iemand anders, een gloednieuwe, staat wel dat het een 510 is..deze is overigens anders dan die van mij, maar om even aan te geven dat ik het wat slordig vind dat het op mijn modem niet staat)

maar alcatel speed touch home, tot zover klopt het wel ja (misschien is dat al de volledige type-naam en hoort er hier geen getal achter?)

Geplaatst door martti
type heb ik proberen af te lezen op het modem zelf, daar stond helaas niks op (op een modem van iemand anders, een gloednieuwe, staat wel dat het een 510 is..deze is overigens anders dan die van mij, maar om even aan te geven dat ik het wat slordig vind dat het op mijn modem niet staat)

maar alcatel speed touch home, tot zover klopt het wel ja (misschien is dat al de volledige type-naam en hoort er hier geen getal achter?)

nee de modem waarnaar ik refereer is een "oudje"

genaamd Speed Touch Home, dus geen getal.
Deze modems waren volgens mij de eerste dsl (ethernet) modems die door kpn geleverd werden (KPN ADSL ethernet modem geleverd tot 1-11-2002).

zie : http://www.speedtouchdsl.com/prodhome.htm

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan