Poorten blijven dicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

coen17stam

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2010
Hallo,

Al dagen lang ben ik aan het uitzoeken waarom mijn poorten niet open gaan maar kom nu echt niet meer verder tot een oplossing.

Ik ben aangeloten bij Telfort (KPN) en heb momenteel mijn Experiabox V8 in bridge-mode gezet. LAN1 -> WAN in TP-Link router. Port forwarding juist geconfigureerd in de TP-Link router. Portforwarding werkt juist op poort 21 voor FTP naar mijn NAS. Poort 80 werkt ook, maar bij het testen van overige poorten die ik forward naar het IPadres van mijn PC (bijvoorbeeld poort: 5000-5020) blijven helaas dicht bij beide protocol UDP en TCP, Windows firewall en firewall in router uitzetten haalt niets uit.

Mijn PC en NAS hebben een statisch IPadres.
NAT (soft- en hardware) staat op enable in de router.
Ik draai op Windows 10 Pro.

Iemand enig idee welke setting ik over het hoofd zie?
Kunnen de poorten door mijn Provider. geblocked worden?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen laat me weten als je meer info nodig hebt.

Laatst bewerkt:
Poorten ook goed geconfigureerd in de PC??
Naar welk programma doe je de poorten forwarden.
Zelfde geldt voor de NAS.
Ook in de Nas poorten configureren naar welk programma.

Hoe configureer ik de poorten goed in de PC?

Ik dacht dat je dit bij je Firewall moet doen maar heb ik gedaan en tevens ook als deze uitstaat werkt het niet. De poorten open ik niet specifiek voor een programma. Poort 21 naar m'n NAS staat wel open en werkt op 192.168.1.199 als ik een poort bijvoorbeeld 5020 op dezelfde manier forward naar mijn PC (192.168.1.100) blijft deze gesloten. Ik test dit op http://www.canyouseeme.org

Top! jouw bericht liet mij realiseren dat een poort van twee kanten benaderd moet worden op hem open te gooien :) poort in Utorrent ingevuld maar tijdens de test nooit aangehad. Zodra Utorrent draait met poort 5020 geeft http://www.canyouseeme.org/ pas ook aan dat deze open staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan