Poorten en router/ip adressen

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Als ik nou in een router aangeef welke poorten ik wil doorzenden nar een bepaalde aplicatie, weet iemand dan of ik nou echt verplicht ben aan te gven zowel als in de router als op de pc een vast ip adres voor internet en netwerk??

Als ik het namelijk nu hou, mn router als dhcp server dan wil het maar niet lukken.

Wat ik ook niet snap is waarom er niks wordt verteld over het ip adres aan de buitenkant, hoe ik die dan niet in te stellen??? intern is genoeg ofzo???

grtjs jjw

JJW,

Ik begrijp je vraag niet helemaal.
Welke aplicatie wil je gebruiken en waarom moet daar een poort voor opengezet worden.
Probeer je vraag iets duidelijker te stellen.

okee

Ik zit achter een router, deze staat als DHCP server ingesteld, dit zou inhouden dat als er een oc aangezet wordt dat de DHCP server deze pc een ip nummer toegeeft.

Nu wil ik bv een (ja ik heb al een topic staan voor dit onderwerp) ftpserver opzetten en dat gaat alleen als ik de poort open zet die ik aangeef in de ftp server.

Nu vraag ik me af, het poorten openzetten in de router dat lukt wel maar ik kom er niet doorheen van buiten af, ik lees her en der dus dat ik daarvoor mijn router niet als DHCP server moet instellen maar de pc allen een vast ip moet geven.

ik vraag me af of dat echt moet daar mijn router altijd mijn 2 pc hetzelfde ip adres geeft.

grtjs jjw

nee voor een ftp hoef je alleen maar het ip adres van de ftp server op te geven dit is bv 192.168.10.1

dit doe je bij openports in je router.

Wel dhcp aan laten staan hoor.

wat bedoel je met oc

Stel

Stel ik zet 2 poorten open voor een ftp server, andere poorten als dat standaard 20 en 21 is, moet ik me erg druk maken voor eventuele problemen, die poorten staan wel continu open dan.

Zou ik ze als de ftpserver niet online is beter dicht kunnen zetten.

grtjs jjw

Ik heb zelf ook een ftp draaien, ook ik heb er een router tussen zitten. Deze ftp draait nu 1 jaar en tot nu toe nog geen problemen mogen onder vinden.
En mijn open poorten gaan niet dicht als de pc niet aanstaat.

Merci

Dat is wat ik graag horen mag, geen problemen, dat is de term.

Dankulliewel.

grtjs jjw

Graag gedaan:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan