poorten en router

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lize
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lize

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2003
Hallo,

Na de securitycheck bij symantec zag ik dat bijna alle poorten op gesloten staan ipv op verhuld. Als ik mijn router ertussen uit haal en de firewal van xp aanzet dan zijn ze wel allemaal verhuld.

Ik zou dit ook graag zien met router ertussen. Ik vraag mij nl. af of dit wel veilig genoeg is.

Het gaat om een sweexrouter LB000021.
Ik draai met winxp sp2.
Iemand een idee?

bvd.
Lize

Heb je de firewall van de router zelf niet geconfigureerd? Die is te bereiken door naar de router te surfen (hij zal adres http://192.168.2.1 of zoiets hebben), in te loggen (standaard gebruikersnaam = admin, met wachtwoord 1234), en in het venster wat je dan krijgt links op General Setup te klikken, en vervolgens op Firewall.

heb de Firewall op disabled gezet , weer een security check gedaan maar de poorten staan nog steeds op gesloten ipv verhuld.
had ik nog meer moeten instellen bij de Firewall ??
zo ja, wat en waar ??

't Kan zijn dat ik je verkeerd begrijp, maar als je de firewall op disabled zet dan is hij wel uitgeschakeld... en doet dan dus ook niks.

firewall is inderdaad uitgeschakeld maar wat ik wil is, dat als de router inschakeld is bijna alle poorten op verhuld staan , nu staan ze nl. op gesloten ( bij een security check)
weet niet of ik voldoende beveiligd ben als de poorten op gesloten staan , enig idee ?
sorry bedoel dat de firewall is ingeschakeld (enabled) verder is er nog steeds niets veranderd

Laatst bewerkt:
Bavel
bedankt voor de tip
heb de firewall van de router geconfigureerd
de poorten staan nu op verhuld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan