Poorten Forwarden, ETH-RLY16, ZyXel P-2602HW-D1A

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronnie123456789

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2013
Beste Mensen,

Ik zit al een aantal weken met een probleem, ik heb namelijk een soort netwerk relaisschakelaar gekocht welke ik wil linken aan mijn Iphone. Kastje dat ik gekocht heb (helaas zonder beschrijving) is de (ETH-RLY16 - 8 relay outputs at 16A) hiervan heb ik inmiddels wel een beschrijving gevonden op internet dat is deze. http://www.robot-electronics.co.uk/htm/eth_rly16tech.htm

De stand van zaken.

Inmiddels heb ik het apparaat geinstralleerd en ook de app gedownload voor op mijn telefoon. Ik kan het kastje dus al bedienen van mijn telefoon en vanaf de computer. Mits deze natuurlijk op het thuisnetwerk zijn aangesloten. Zoals ik in de beschrijving lees zou ik deze relais ook kunnen bedienen via het internet dat op mijn telefoon zit(Zonder de WIFI).

In de beschrijving staat zeer simpel beschreven dat je een poort moet forwarden een TCP poort en een firewall het zou om de 17494 port gaan, maar het staat over een andere router beschreven als ik heb. Ik heb namenlijk een ZyXel P-2602HW-D1A Over Pots.

Ik heb er al veel dingen over gelezen maar weet nu eigenlijk niet meer wat ik moet doen dus mijn vragen zijn:

Moet ik een statisch adress aanmaken voor dit apparaat?(heb ik ergenst gelezen)
Hoe en welke poorten moet ik openen in deze router?(Als het kan met plaatjes)
Hoe moet ik de juiste firewall open zetten?
Ik heb ook gelezen dat ik een verbinding moet maken van Nat naar Lan hoe moet dat?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, Daar zou ik zeer blij mee zijn!

Gr. Ronnie

Hoi en welkom op Helpmij!

Hier staat een engelse handleiding met plaatjes over jouw router: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/P-2602HW-D1A/defaultguide.htm.

Je hebt een statisch ip inderdaad nodig. De poort 17494 gaat dan doorverwijzen naar het ip van het kastje. Als deze verschilt dan kan hij op een gegeven moment geen verbinding meer maken. Als je poort 17494 open moet hebben volg je bovenstaande handleiding en dan krijg je uitleg.

De firewall zit meestal ingebouwd in je router, dus dat gaat waarschijnlijk gelijk goed als je bovenstaande handleiding volgt.

Veel succes en als het niet lukt even laten weten!

Beste Hiddehoi,

Alvast bedankt voor dit andwoordt, heeft u misschien ook een site waar ik kan zien hoe ik het adres van dit apparaat statisch kan maken of moet dat ook in de router?

Laatst bewerkt door een moderator:
Niet uit m'n hoofd. Het ip statisch maken moet namelijk op het netwerkapparaat. In jouw geval dus de netwerk relaisschakelaar. Zoek even in de handleiding, waarschijnlijk wordt dit beschreven.

Andwoord

Niet uit m'n hoofd. Het ip statisch maken moet namelijk op het netwerkapparaat. In jouw geval dus de netwerk relaisschakelaar. Zoek even in de handleiding, waarschijnlijk wordt dit beschreven.

Ik ben bezig geweest met het statisch adres maar kan niet vinden hoe dat moet dit staat bij de handleiding in maar ik weet niet wat DHCP eigenlijk is. Is dat niet de sleutel die ervoor zorgt dat het apparaat zijn eigen adress krijgt?

Dit is wat er in de handleiding staat over de adressen vertaald door google.

IP-adressen en DHCP-servers
De eenvoudigste manier om de ETH-RLY16 gebruiken is aan te sluiten op een netwerk met een DHCP-server. In dit geval zal de ETH-RLY16 zijn IP-adres automatisch toegewezen door de DHCP-server te hebben. Dit is de aanbevolen manier om de ETH-RLY16 gebruiken.

Als er geen DHCP-server op het netwerk, dan is een vast IP-adres van 192.168.0.200 wordt gebruikt. Aan de ETH-RLY16 gebruik van dit vast IP-adres te controleren Uw computer moet op hetzelfde subnet. Stel uw computers IP-adres in 192.168.0.1 (we zullen nooit leveren een module met dat adres). Stel de standaard gateway en de DNS-server op hetzelfde IP-adres. Het subnetmasker moet worden ingesteld op 255.255.0.0.

Maar concreet is mijn vraag dus kan ik zonder een statisch ip adress ook een poort forwarden zodat ik kan testen of het werkt via de telefoon?
Moet misschien de computter of het modum geen statisch adress geven?
Als ik de poort heb geforward moet ik dan met mijn telefoon naar het ip adress zoeken van de router of nog van het apparaat?

Gr. Ronnie

Je kunt hem inderdaad wel forwarden. Kan je het proberen. Alleen na een tijdje zal het misschien niet meer werken.

Volgens de handleiding heeft het apparaat al een statisch ip van 192.168.0.200 Als je deze intypt in je browser, kom je dan bij het apparaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan