Poorten forwarden op Linksys router en SpeedTouch modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

JobNij

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
Hallo allemaal,
ik ben al een poos aan het proberen om porten te forwarden op mijn router/modem, maar het lukt nog niet. Ik gebruik een Linksys WRT54GL router i.c.m. een SpeedTouch 546 modem. Ik weet (bijna) zeker dat ik op de router alles goed heb ingesteld, maar waarschijnlijk gaat het mis bij de communicatie tussen de router en de modem, of de modem blokkeert de poorten alsnog.

Ik wil graag poort 5223 forwarden.

Thuis heb ik beschikking over 2 HP laptops, met Vista en Windows 7 die via wifi zijn verbonden met het internet en een vaste computer die via een draadje is verbonden.

Ik heb iets gelezen over DMZ, maar ik kon op mijn SpeedTouch geen kopje 'dmz' vinden, moet ik daar iets mee of niet???

Alvast heel erg bedankt!
Job

In de SpeedTouch 546 modem zit ook een router waarbij de poort geforward moet worden

Helemaal correct. Om precies te zijn: Achterhaal op de WRT54GL welk Internet adres die heeft (zal wel in "Status" staan in de 'website' van de WRT54GL), log daarna in op de Speedtouch 'website' en portforward die poort naar dat gevonden Internet-adres van de WRT54GL.
Daarna in de 'website' van de WRT54GL die poort forwarden naar het ip-adres van je 'server'.

Tijs.

Misschien een domme vraag, misschien ook niet...
Welke poort moet ik dan forwarden met het ip adres van de router. Als ik In de modem poorten wil forwarden moet ik altijd een ip adres invoeren, maar ook een poort die ik wil forwarden. Moet ik dan gewoon die poort 5223 met de ip adres van mijn router forwarden in mijn modem, en in mijn router poort 5223 forwarden met het ip adres van (in dit geval) mijn iPod Touch?!

Je zegt het goed: Het Internet-adres dat de WRT54GL krijgt van de Speedtouch is waarnaar je die poort moet forwarden in de Speedtouch.
Het ip-adres dat je Touch gekregen heeft van de WRT54GL is waar je naar moet portforwarden in de WRT54GL.

En ja, je zult die poorten precies zo moeten doorgeven, anders gaat het mis. Dus poort 5223 vanuit de Speedtouch portforwarden naar het 'Internet' ip-adres van de WRT54GL en poort 5223 vanuit de WRT54GL naar het ip-adres van de Touch.

Succes,

Tijs.

Ik ga het NU proberen, maar ik ben waarschijnlijk morgen pas weer op HelpMij, dus dan zul je meer info horen, en of het gelukt is.

Alvast heel erg bedankt!!

Ik heb alles ingesteld, maar ik merk morgen pas of alles werkt. Ik heb bij 'internal port' en 'external port' allebei poort 5223 ingevuld. Is dat fout? Of goed?

Zo vanaf hier beoordeeld lijkt mij dat goed ingesteld.

Tijs.

Zijn er andere poort forwarding sites, ik heb een vrij nieuwe speedtouch die niet op de poort forwarding lijst staat. Nu weet ik dat op de playstation het enorm heeft geholpen om een poort te forwarden, dus ik zou graag opties willen.

@ allemaal: ik vind dat het gelukt is. Port is open en ik kan weer push berichten ontvangen op mijn iPod.

@ maxmeeuwis: probeer de site www.simpleportforwarding.com eens. Daar kan je een gratis programma downloaden waarmee al je poorten (als het goed is) automatisch geforward worden.

Mooi dat het gelukt is. :)

Graag nu de vraag op opgelost zetten: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.

heel erg bedankt voor het snelle antwoord, heb me echt een minuutje geleden hier ingeschreven op deze site en ben nu al tevreden! Ik zal die site eens proberen en laat je zo snel mogelijk meer weten.

gr

@dnties: idd, was ik vergeten. Nu is de vraag dan ook écht opgelost!

Gelukt de poort is geforward! maar op een of andere manier geeft utorrent nog steeds een foutmelding. hier heb je een screenshot

Bijlagen

• utorent.jpg
    utorent.jpg
    83,4 KB · Weergaven: 45
@Maxmeeuwis: Je zit nu te posten in een discussie die al afgerond is.
Ik heb aan de moderatoren gevraagd van je laatste melding een eigen vraag te maken in het P2P subforum.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan