poorten forwarden voor 2 servers

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimwimwim

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2006
Hallo,

Ik draai al een tijdje een countersrike server. Nu wil ik op een andere pc in het netwerk óók een server gaan draaien (beide oude CPU`s kunnen geen 2 servers aan).

Nu weet ik alleen niet hoe ik de poorten naar beide interne IP`s open kan zetten, voor één was geen geen probleem. Zie het plaatje in de bijlage voor de poortgegevens

De ene server gebruiktpoort 27014 de andere 27015. Maar er worden ook andere poorten genoemd, hoe verdeel ik die? Zie het plaatje in de bijlage voor de poortgegevens

In mijn router (Speedtouch 716v5) moet ik de poorten "assignen" aan een IP adres. Maar hoe verdeel ik de poorten over twee IP adressen zonder dat er conflicten ontstaan. Ik heb al wat lopen prutsen, maar zodra er een speler op de ene server kwam, verdween was de andere niet meer beschikbaar....

Heeft iemand een idee?

Bijlagen

• steam portforward.jpg
    steam portforward.jpg
    27 KB · Weergaven: 24
Als je bij de eerste server het IP hebt opgegeven bij het open zetten van de poorten moet je dezelfde handelingen nu voor de tweede server doen, maar dan met het IP van de tweede server.

Als je bij de eerste server het IP hebt opgegeven bij het open zetten van de poorten moet je dezelfde handelingen nu voor de tweede server doen, maar dan met het IP van de tweede server.

Hey Wim!

Bedankt voor je reactie. Je oplossing klinkt heel logisch, maar het werkt helaas niet :(
- Server 1 draait, poorten keurig geforward, server staat in de lijst met servers, en de spelers komen er aan.
- Server 2 dezelfde poorten erbij geforward in de router, maar naar een ander IP natuurlijk, niets te zien.
- De poorten naar server 1 weer dicht, en daar verschijnt server 2, enz enz. Maar nooit twee tegelijk :confused:

Mijn conclusie is dat de instelling van beide servers/derouter -op zich- goed zijn, maar beide tegelijk, dat werkt nog niet. Heb je nog andere ideeën?

Groet!

Ook Wim

Mijn conclusie is dat de instelling van beide servers/derouter -op zich- goed zijn, maar beide tegelijk, dat werkt nog niet. Heb je nog andere ideeën?
Dat kan wel werken maar verander dan wel de poorten, dus vanaf dezelfde poorten naar verschillende ip-adressen forwarden lukt niet.
Je kunt je eene CS-server vast wel zo instellen dat deze vanaf een andere poort kan werken.

Hallo Admin Frisian.

Bedankt voor je reactie

Je kunt je eene CS-server vast wel zo instellen dat deze vanaf een andere poort kan werken.

Misschien begrijp ik je verkeerd... maar de ene server gebruikt poort 27014 en de andere 27015, dus daar ligt het m.i. niet aan. Als ik ze beide op dezelfde PC draai met deze verschillende poorten, dan zijn beide servers toegankelijk.

Laatst bewerkt:
Dan begreep ik je verkeerd. :)

Een voorbeeld:

Server 1:
10.0.0.150 forwarden naar port 27014

Server 2
10.0.0.160 forwarden naar port 27015

Twee verschillende ip-adressen (dus pc's) naar verschillende poorten, dan moet het altijd goed komen.

Wim1960 zei:
(...) de poorten moet je dezelfde handelingen nu voor de tweede server doen, maar dan met het IP van de tweede server.

Bedankt oor het meedenken! :thumb:
Ik houd er voor nu ff mee op.

Sinds gister heb ik namelijk tele2 als isp. Met de nieuwe modem (Davolink 201AMR) krijg nog niet eens één server online, :confused: terwijl dat eigenlijk heel makkelijk was met de andere modem. De modem heeft ook bijna geen opties in het menu, dit eerst maar eens even uitzoeken dus. Bedankt voor zover!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan