poorten forwarden voor vnc remote desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.
nou dat zou wel moeten kunnen omdat een vriend van mij het al werkend heeft bij hem thuis... en hij kan bij hem thuis wel via zijn netwerk en dan via buitenaf verbinding krijgen op zijn pc...

nou ik weet niet wat een bridge inhoud maar hij heeft thuis gewoon een router/adsl modem van xs4all...

aangezien het bij hem werkt kan ik het ook niet hebben dat dit bij mij niet helemaal het geval is...

Normaal kun je niet via je eigen netwerk naar buiten en weer naar binnen. Dus of hij heeft een bridge en dus een extern ip adres op z'n PC, of er zit iets anders fout. Dit van jou werkt in ieder geval gewoon, maar als je denkt dat het nog niet goed is dan moet je nog even verder zoeken.

Normaal kun je niet via je eigen netwerk naar buiten en weer naar binnen. Dus of hij heeft een bridge en dus een extern ip adres op z'n PC, of er zit iets anders fout. Dit van jou werkt in ieder geval gewoon, maar als je denkt dat het nog niet goed is dan moet je nog even verder zoeken.

dat zou ik dan moeten navragen... Maar ik kan nu in iedergeval geen verbinding maak naar buiten en naar mijn pc vanuit mijn eigen netwerk... maar jij zegt dus dat ik nu vanuit een ander netwerk wel verbinding kan maken..

Yep, sterker nog, je zag toch dat ik verbinding had met jouw ultravnc server, sorry realvnc

Laatst bewerkt:
ja dat klopt...

Vind ik nog raar aangezien ik een wachtwoord op de server heb staan...

Maar goed ik ga het via een ander netwerk proberen.

bedankt voor de moeite....

Ik zat niet op je PC, wat je zag was gewoon een telnet reply van de webserver. Ik ken realvnc niet, maar je kunt vast zien als ik probeer in te loggen met een verkeerd wachtwoord. Zal ik eens doen (wachtwoord 1234), kijk maar of je ergens een logfile kan vinden.

ja nog geen functie gevonden om een log bij te houden.... wel een logmessages.dll maar die kan ik niet openen...

dan weet ik in iedergeval dat het ww werkt

ja ww werkt, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Zou de VNC service toch maar stoppen als je 'm niet nodig hebt, da's altijd veiliger.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan