Poorten in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hardwaregeek

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2006
Berichten
51
Ik zit met een vraag / probleem. Ik zal zo goed mogelijk uit te leggen hoe mijn netwerk loopt.

Speedtouch 510i is mijn multimodem waar de inkomende line van Directadsl naar binnen komt.

Vanaf de Speedtouch 510i loopt de kabel naar een Sitecom WL-114 die zit niet in de WAN poort maar in de LAN poort. anders gaan me poorten niet werken. Dus is een switch maar het wirless werkt nog wel.

Vanaf de Sitecom WL-114 gaan alle UTP kabels naar de rest van de PC's / Laptops. Zowel via UTP als wireless.

Mijn server op mij kamer die krijgt ipv 192.168.0.xx reeks 10.0.0.xxx reeks. Ik kan daar gewoon poorten naar forwarden en werkt ook allemaal goed. Aangezien met speedtouch al NAT heeft en de sitecom anders ook als router wil werken krijg ik teveel problemen.

Mijn Server heb ik nu als internetserver draaien op mijn kamer die het internet doorstuurt naar 2 andere pc's.
Mijn server heeft 2 netwerkkaarten een komt het internet binnen van beneden de andere gaat naar een 8 Port switch. Vanaf die switch gaat ie naar de andere 2 pc's.

Nou kan je geen poorten openzetten in de speedtouch 510i voor mijn gamePC. Dat is logisch aangezien mijn DELL server nu een IP krijgt van : 192.168.0.1 .

Nou wil ik dus eigelijk iets verzinnen softwarematig lijkt mij dat ik poorten in me DELL kan openzetten of iets dat me gamePC toch ook extern bereikbaar is. Maar het is geen normale router dat je makkelijk ff naar 192.168.0.1 en dat je dan poorten openzet.

Misschien kan iemand mij met dit probleem helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan