poorten instellen ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crazynightfever

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2005
ik heb hetzelfde probleem en ben gaan Googlen om een oplossing te vinden, maw tips om in mijn router de juiste poort te openen...
Alleen... Ik ging beneden de router bekijken om te zien welk merk het is, maar het staat er gewoon niet op??!??! :confused:
Kan ik ergens in mijn computer zien van welk merk ie is?

Dat lijkt me wel heel sterk!

Ook geen stickertje aan de onderkant met een nummer oid?

Er staat wel een Serienummer op het stickertje aan de onderkant ja.
Maar daaruit kan ík niet opmaken van welk merk het is, jij wel?
ET00E2D4L001726

Verder staat er allen op wát het is ("4 port ADSL Router V2, for Home and Office use"), niet welk merk.
Ik weet dat het stom klinkt maar het is toch echt zo...
Het feit dat hij bij een internetabonnement van HetNet geleverd werd zegt jullie dat iets?
Of het feit dat mijn standaard gateway 10.0.0.2 is? (waar ik geen wachtwoord voor heb, vandaar dat ik ging Googlen maar kon t niet vinden)

Laatst bewerkt:
Je hebt nu een eigen vraag m.a.w. ik heb je vraag verplaatst.
veel suc6.

Is het een losse router die aan een modem gekoppeld is of is het een gecombineerde modem/router??

En, hoe kom je eraan, misschien gekregen van je internet provider? Welke is dat?

Je kunt ook het volgende doen:
1. Als het goed is heb je een handleiding bij het apparaat gekregen waar gebruikersnaam en/of een wachtwoord in staat om je router te configureren. Dit kan een papieren versie of een digitale versie op cd-rom zijn.
2. Klop het volgende adres in in je webbrowser en druk op Enter. Er zal dan (waarschijnlijk) om die gebruikersnaam en/of wachtwoord worden gevraagd:
http://10.0.0.2
3. Probeer door te kijken naar je scherm en/of een paar tabbladen en/of beschikbare hoofdcategoriën van mogelijkheden aan te klikken (wijzig niets) een naam en type-aanduiding van de router te achterhalen.
4. Eventueel post je een schermafdruk van wat je dan ziet. In mijn 'handtekening' kun je zien hoe je dat kunt doen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
puppie zei:
Je hebt nu een eigen vraag m.a.w. ik heb je vraag verplaatst.
veel suc6.
Dankje :)

mrmusic zei:
Is het een losse router die aan een modem gekoppeld is of is het een gecombineerde modem/router??
Euh.. Geen idee :( Ik heb er totaal geen verstand van... Het is de router van mijn ouders waar ik gebruik van maak, ik zou het ze willen vragen maar ma weet er ook niks van en pa is nooit thuis.

mrmusic zei:
En, hoe kom je eraan, misschien gekregen van je internet provider? Welke is dat?
Idd bij het abonnement gekregen voor zover ik me herinner. HetNet.

dnties zei:
Je kunt ook het volgende doen:
1. Als het goed is heb je een handleiding bij het apparaat gekregen waar gebruikersnaam en/of een wachtwoord in staat om je router te configureren. Dit kan een papieren versie of een digitale versie op cd-rom zijn.
2. Klop het volgende adres in in je webbrowser en druk op Enter. Er zal dan (waarschijnlijk) om die gebruikersnaam en/of wachtwoord worden gevraagd:
http://10.0.0.2
3. Probeer door te kijken naar je scherm en/of een paar tabbladen en/of beschikbare hoofdcategoriën van mogelijkheden aan te klikken (wijzig niets) een naam en type-aanduiding van de router te achterhalen.
4. Eventueel post je een schermafdruk van wat je dan ziet. In mijn 'handtekening' kun je zien hoe je dat kunt doen.
1. Die is na twee verhuizingen kwijtgeraakt... Daarom post ik mijn vraag hier :)
2. Dat heb ik gedaan, maar omdat ik dus de handleiding kwijt ben weet ik de gebruikersnaam + t wachtwoord niet.
3. Dat heb ik eindeloos geprobeerd maar niets kunnen vinden. O.a. door cmd:/ipconfig/all, instellingen van LAN, van Utorrent (waar het probleem ontstond)... Heb zelfs al n nieuwe poort aangemaakt in Windows, Utorrent toegevoegd aan de uitzonderingen en UPnP ingeschakeld. Ik zou niet weten waar ik verder moet zoeken...
4. okee:

screenshot1ny2.jpg

screenshot2vo2.jpg

screenshot3he1.jpg

screenshot4mz5.jpg

screenshot5lb3.jpg

Laatst bewerkt:
Ik bedoelde de screenshots als je inlogt op de router, maar dat lukt je dus niet, omdat je geen gebruikersnaam + wachtwoord weet.

Bel de helpdesk of de sales afdeling van Het Net, en vraag wat ze je toendertijd als router in je starterspakket geleverd hebben.

Succes,

Tijs.

okee, als dat de enige oplossing is zal ik morgen kijken of ze open zijn buiten kantooruren want tijdens kantooruren zit ik ook op kantoor en dan denk ik niet dat mn baas blij is dat ik dat ga zitten doen hehe.
Bedankt voor je reacties zover :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan