Poorten open zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

forzarichard

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2002
Hallo wie kan mij een advies geven over het open zetten van poorten om verbindbaar te worden (Utorend bijvoorbeeld).
Ik heb alles geprobeerd via de site portforwarding maar als dan de test doe in utor dan krijg ik steed een error.
Ik heb een Sitcom router WL160 incl. draadloos.

Ik weet het even niet meer.

Groeten Richard:o

Je moet zowel in de router [hardware] als op je PC [in de firewal] die poort open zetten... utorrent [en veel andere torrent clients] huppelen vrolijk door de software firewall heen als je bij systeembeheer -> services de service UPnP ingeschakeld hebt staan.......

Je moet zowel in de router [hardware] als op je PC [in de firewal] die poort open zetten... utorrent [en veel andere torrent clients] huppelen vrolijk door de software firewall heen als je bij systeembeheer -> services de service UPnP ingeschakeld hebt staan.......

Dit is steeds de melding di ik krijg

Checking port 50005 on 82.157.212.70...

Error! Port 50005 does not appear to be open
.

Dit is de instelling die ik in de router heb staan

Local IP Address Protocol Port Range Comment Select
192.168.0.1 TCP+UDP 50005 Utor

Hoe doe je dat je systeem versnellen

Laatst bewerkt:
Versnellen met 9,8 meter per seconde kwadraat... door 'm uit het raam te gooien, liefst van 10 hoog......

Heb je UPnP ingeschakeld?

Laatst bewerkt:
weet ik niet wat dat 82 adres is.

Hij doet verder alls goed

Alleen niet verbindbaar

Dit heb ik al ongeveer 20keer gedaan op dezelfde site.

dus heb je nog meer.

Ik vind het ook vervelend hoor maar het moet toch kunnen.:confused:

Welke provider heb je?
utorrent moet gewoon kunnen werken tenzij je bij "Netfilter" zit... die schijnen alle p2p te blokkeren........

ik heb wanadoo sterker nog ik heb deze router pas 5 weken en de router DC202 die ik hiervoor had was wel verbindbaar.

Ik weet het ook niet meer.

Rare zaak.... staat in de firewall bij UPnP framework toestaan een vinkje.... [er moet ergens gewoon een klein stom dingetje niet goed staan....... utorrent is een sympathieke client zonder "fratsen"........

Loop dit ook eens na [Windows Firewall setting"s] ..... Piloten weten ook wat er allemaal aan en uit moet staan voordat ze de lucht in kunnen... maar ook die lopen een complete checklist na.....
http://www.dslwebserver.com/main/fr_index.html?/main/sbs-windows-xp-sp2-firewall.html

In utorrent bij instellingen -> verbinding een vinkje bij: gebruik UPnP poorttoewijzing en bij Toevoegen aan uitzondering etc. windows firewall?
En zekerweten dat in configuratiescherm -> systeembeheer -> services -> UPnP apparaat host gestart is? Staat in de router UPnP aan... ?

Het is echt iets vreemds..... als het hier niet bij zit, ben IK door de ideeen heen.... sorry....
Ik gebruik zelf utorrent [soms afgewisseld met BitComet wat ook een leuke client is...] en dat gaf [behalve dat ik bij services UPnP had afgezet..] geen verbindingsproblemen......

UPnP apparaat host gestart is staat niet in de lijst heeft dat soms een andere naam.

Bij portrange staat ingevuld 32459-55799 of moet dat 1-6 zijn in het router menu.

In iedergeval bedankt voor je uitgebreide hulp

Richard

Als die niet in het lijstje staat [UPnP] kijk dan eens bij Configuratiescherm -> software -> Windowsonderdelen toevoegen -> netwerkservices -> details of er wel een vinkje staat bij UPnP ......

Ernstige zaak....
Dan spijt het mij verschrikkelijk, ik kan even niet meer op andere opties komen....
Zoals eerder gezegd: dit moet echt iets heel stompzinnigs zijn... ergens een vinkje, het IP nummer van de PC in de router waarvoor de poorten zijn geopend verkeerd...... ik heb echt verder geen idee meer, sorry!
Hoop dat eventuele "meelezers" nog slimme invallen hebben.........

Jij heb je best gedaan denk ik zo ik wacht het wel af en anders blijven mijn poorten gewoon gesloten

Nogmaaks bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan