Poorten openen bij Robotics Router usr 5461

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelonline

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Goedeavond.

Ik ben al enkele dagen bezig om poorten te openen van bovenstaande router.
Ik ben al op de portforwarding.com site geweest. Daar staat mijn router niet bij.
Ik wil graag poorten openen voor o.a. Bittornado. Deze poorten zitten tussen de 10000 en 100010. Ik heb een vermoeden dat ik dat in moet vullen onder het kopje port forwarding. Je moet daar het volgende invullen:

Port Forwarding

Protocol: TCP/UDP
WAN port range: to
LAN IP address:
LAN port range: to ?

When you finish making changes on this page, press the Save button at the bottom of the page to save your changes to the router.

Ik heb hiet alles ingevuld wat je moet invullen. Tevens heb ik wijzigingen aangebracht in bittornado. De DL snelheid blijft extreem laag. Hopelijk kan iemand mij hier helpen wat ik precies moet doen en wat ik allemaal waar moet invullen.
Ik maak gebruik van het volgende systeem:

Windows XP met Windows firewall.
Router: US Robotics 5461
Bittorrentprgramma: Bittornado.
Alvast bedankt

Marcel

Upsidaisy

Wat bedoel je met heb je dit al gedaan?

Het stukje forwarding of ook nog andere zaken van deze site?

Dan heb ik wat hulp nodig wat ik moet doen?

Er zit een ingebouwde firewall in en die moet je dus deels ook openen.Zie link.

Ik heb de firewall van de router helemaal uitgeschakeld.
Dan hoef je geen poorten open te zetten volgens mij.
Jij bedoeld het stukje toch onder de kop Internet Access Control?
Dat is om het internet af te sluiten of begrijp ik het nu helemaal niet meer? (Zou zo maar kunnen natuurlijk).

Ik wil gewoon weten wat ik precies moet doen, bij mijn router, om de poorten open te zetten zodat ik kan downloaden met volle snelheid. Ik kom daar nog steeds niet uit of Chello werkt mij tegen maar dat kan volgens mij niet.

Gr Marcel.

Als je alles open wil zetten dan moet je je router in DMZ zetten en zorgen dat je een software matige firewall op je computer hebt draaien (voor de veiligheid)

Maw inloggen op je router,in de setup dmz aanvinken en kijken wat de resultaten zijn.

Ik heb met Robotics gebeld en wat bleek. Ik heb het de hele tijd goed gedaan.
Je moet het volgende invullen onder het tabblad Firewall wanneer je in de setup van je router zit.

Protocol: TCP UDP (In mij geval beide gebruiken)
WAN port range: to (Hier zet je de poorten van je programma neer)
LAN IP address: (Hier zet je je eigen verkregen ip adres neer)
LAN port range: to ? (hier zet je hetzelfde neer als bij WAN port range)

Vervolgens klik je op ADD en daaran op SAVE onder aan de pagina.

In mij geval moest ik Bittornado opnieuw opstarten en daar uiteraard dezelfde portrange neer zetten als in je router.

Ik heb het gelijk getest en inderdaad brand Bittornado groen, wat betekend, dat hij aan het downloaden is op de goede snelheid. Ik ben er nog niet tevreden over aangezien hij erg lage snelheden haalt. Ik gok toch dat Chello hier achter zit.

Volgens mij kan ik niets meer doen dan dit. Ik heb de firewall ook al eens uitgezet maar dat haalde ik het zelfde resultaat mee. Toch enorm bedankt voor je geduld en hulp.

Groeten Marcel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan