poorten openen in vista firewall

• Onderwerp starter Onderwerp starter woep
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

woep

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2007
hallo. ik heb sinds 7-4 vista op me pc en toen ik nog xp had zat ik vaak op irc maar nu met vista werkt het niet meer. iemand zie me dat ik de poorten moest openen.
ben druk bezig geweest maar het wil toch niet lukken. in xp ging dit iedergeval veel makkelijker.

ik moet poort 6667 iedergeval open hebben.

weet misschien iemand hoe dit moet? :rolleyes: :rolleyes:

zie hier de poort scan van van de poorten

http://spijkcity.net/screenshot1.jpg

start
configuratiescherm
windows firewal
geavanceerd
dan poort toevoegen.

al geprobeerd

dat heb ik al geprobeerd volgens mij zit het veel dieper in vista :(

ik krijg alleen dit te zien "connecting to the server, please wait!"

en gaat niet verder ook niet na 2 uur

Laatst bewerkt:
hoe bedoel je dieper.
daar kun je de poorten toevoegen doe je wilt toestaan.

ik kan alle poorten toevoegen maar er wordt niets geopend ook niet als ik de firewall uit zet

Als je, naast een adsl- kabelmodem ook nog een (bedrade/draadloze) router gebruikt, dan moet je daar instellen dat het verkeer voor die poort wordt doorgestuurd naar het ip-adres van je pc. Dat heet in de meeste routers "Portforwarding" of "Virtual server".

Succes,

Tijs.

ik gebruikte met xp ook een router en had nergens last van en heb nu ook mijn router afgekoppelt maar dat werkte ook niet.

alle poorten die ik in "firewall" plaats en in "Windows Firewall met geavanceerde beveiliging"
worden niet geopend.

Welk programma (en welke versie daarvan) gebruik je eigenlijk voor IRC? Is dat pakket wel geschikt voor Vista?

Let ook op dat sommige IRC-servers een respons van je pc verwachten op een door hun verzonden IDENT aanvraag. Hiervoor moet je
1. ident informatie instellen in je irc-client en de identd 'service' in de client activeren
2. Poort 113 (TCP) openen in firewall en router.

Klein beetje achtergrond informatie over ident: link

Overigens heb ik zelf voor IRC ook nooit een poort hoeven openen in mijn router, vandaar de vraag of je wel een pakket gebruikt dat geschikt is voor Vista.

Succes,

Tijs.

ik chat via een website daar is geen software voor nodig wel java.

hij moet idd connectie maken met poort 113 maar op een rare manier ziet hij de poort niet ook al open ik hem ik de windows firewall of in norton internet security :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan