Poorten openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasperv

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
Hallo Helpmij-leden.

Ik heb geen flauw idee hoe ik poorten moet openen in mijn router/modem.
Op het modem en de router staan poort 3305, 3306 en 3307 open, maar als ik probeer te connecten met canyouseeme.org krijg hij geen verbinding, hoewel in zowel de router als het modem de poorten openstaan.

* Heb je een adsl of kabel aansluiting?
ADSL van hetnet
* Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98)
XP Pro 32-bit
* Gebruik je een firewall en zo ja welke
Ja, firewall in de router en ZoneAlarm free
* Welk merk en type router of modem gebruik je.
Modem: Thomson 510
Router: Belkin F5D8231-4
* Als je draadloos verbinding wilt maken welk merk en type wireless kaartje gebruik je dan .
Belkin N1 Wireless USB Adapter

Help mij!

Jasper

Hoe is je instelling want je speedtouch 510 is modem en router maar je Belkin is ook router ?

Nou ADSL komt binnen, gaat via een splitter naar de Thomson toe, maar omdat deze maar 1 WAN-poort heeft, zit die aangesloten op de router, en vanuit de router(belkin) loopt een kabel naar de pc beneden, en hij zendt wireless naar mijn pc boven.

Je zult dan twee keer poorten moeten openen in je Belkin en je Speedtouch (maar dat wil wel eens problemen geven)
Kijk eens of je de Belkin als Acces Point kunt instellen en niet als router laat funktioneren.Een andere optie is je Speedtouch 510 modem/router als modem laten funktioneren en Belkin router laten.

Hoe stel ik dat in? Eerst hadden we 1 pc met hetzelfde modem. Toen namen we een belkin router erbij, en dit geeft problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan