Poorten openzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Parjeeno

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2006
Hallo, ik heb een spel james bond nightfire als ik een multiplayter-server voor het netwerk maak lukt dit wel, maar ik wil nu ook graag een multiplayer-server voor op het internet maken maar dit lukt niet. Het lukt alleen als ik de router;linksys model BEFSR41; er tussenuit haal.
Maar ik wil graag een server maken zonder dat ik de router er tussen uit moet halen.
Is hier een oplossing voor? Moet ik bepaalde poorten openzetten?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Gegevens:Windows XP
Kabel internet
Linksys model BEFSR41 router
Nod32- en windows-firewall

Laatst bewerkt:
Ja, waarschijnlijk moet je ergens port-forwarding doen.
probeer eens te surfen naar 192.168.1.1 (internet server van linksys routers meestal), en daar port forwarding te zoeken. Als je het gevonden hebt, 'forward' je poorten die je nodig hebt dan naar jouw lan-ip adres (iets als 192.168.1.102). Weet je niet welke poorten kan je alle poorten van 0 tot 65535 openzetten, wat ongeveer het zelfde is als gewoon de router er tussen uithalen.

arre zei:
Ja, waarschijnlijk moet je ergens port-forwarding doen.
probeer eens te surfen naar 192.168.1.1 (internet server van linksys routers meestal), en daar port forwarding te zoeken. Als je het gevonden hebt, 'forward' je poorten die je nodig hebt dan naar jouw lan-ip adres (iets als 192.168.1.102). Weet je niet welke poorten kan je alle poorten van 0 tot 65535 openzetten, wat ongeveer het zelfde is als gewoon de router er tussen uithalen.
Het surfen naar 192.168.1.1 ging goed, ik zocht daar het tablad 'forwardin' op onder ext. Port 0 tot 65535 ingevuld en bij het laatste hokje van het ip 102 ingevuld.
Nadat ik op aply klikte stond er:''Settings are successful.
You will be returned to the previous page after 5 seconds.''
Toen ik terug gekeert was was er niets verandert en kon dus nog steeds niet een server opzetten.
Weten jullie wat hier aan de hand is? Doe ik iets verkeerd?

Alvast bedankt.

wel ik ken niet echt veel van linksys, maar , je moet dus inderdaad naar 192.168.1.1 surven en daar naar portforwarding gaan.
maar dan moet je het een en ander opzoeken.
Weet je welke poorten JB nigtfire gebruikt? indien je dit niet weet moet je ergens in de handleiding gaan zoeken.
daarna moet je je eigen ip adres te weten komen van uitgaande traffic. dit kun je doen als volgt
klik start --> uitvoeren --> command---> typ daar: ipconfig/all
nu kijk je gewoon even naar welk ip je pc gebruikt meestal is dit iets van 192.168.1.2)

en dan voeg je dus de gevonden poort en het ip adres in.
Meestal moet je voor je poort ook beslisen of je UDP of TCP neemt. indien dit niet vermeld stond in de handleiding dan neem je ze gewoon alletwee. Nu zou het moeten werken

Flormot zei:
wel ik ken niet echt veel van linksys, maar , je moet dus inderdaad naar 192.168.1.1 surven en daar naar portforwarding gaan.
maar dan moet je het een en ander opzoeken.
Weet je welke poorten JB nigtfire gebruikt? indien je dit niet weet moet je ergens in de handleiding gaan zoeken.
daarna moet je je eigen ip adres te weten komen van uitgaande traffic. dit kun je doen als volgt
klik start --> uitvoeren --> command---> typ daar: ipconfig/all
nu kijk je gewoon even naar welk ip je pc gebruikt meestal is dit iets van 192.168.1.2)

en dan voeg je dus de gevonden poort en het ip adres in.
Meestal moet je voor je poort ook beslisen of je UDP of TCP neemt. indien dit niet vermeld stond in de handleiding dan neem je ze gewoon alletwee. Nu zou het moeten werken
Het is gelukt!!!
Bedankt voor de hulp iedereen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan