poorten sluiten in NIS 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

taeser

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
Hallo,

Hoe kan ik zelf poorten sluiten in norton internet security 2003?

groetjes leon

Helaas is het nog niet zover dat je zelf met een muisklik een open poort kunt sluiten, dit in tegenstelling tot hardwarematige firewalls.
Een firewall zou gewoon alle poorten moeten sluiten tenzij jij dit anders aangeeft in de systeemregels van de firewall.(norton en outpost bv hebben beide een systeemregelsectie)

Dus kijk of je daar een regel hebt toegevoegd, heb je dat niet, dan kun je het best de firewall herinstalleren denk ik.(staat je dan een grote update te w88:D)

Laatst bewerkt:
Hallo,

Hiermee kan ik verder. Hartelijk dank voor jullie reakties.

groetjes leon

Geplaatst door @temptation
Helaas is het nog niet zover dat je zelf met een muisklik een open poort kunt sluiten, dit in tegenstelling tot hardwarematige firewalls.

ok je hebt gelijk, niet met 1 muisklink, maar wel met een aantal muisklikken :)

@saldos
ok maar is het dichtzetten van een poort in de geavanceerde opties niet een noodoplossing op een niet goed werkende firewall? Ik bedoel, een firewall behoord gewoon de poorten gesloten te houden totdat jij dit anders aangeeft, toch?
Hoe komt een poort dan open te staan zonder dat je zelf van tevoren wijziggingen in de geavanceerde regels aanmaakt?:confused:
(miereneuk modus hier hoor)

Laatst bewerkt:
nee @temptation,
Een firewall sluit geen poorten tenzij je het zelf aangeeft.

Wat een firewall doet is ervoor zorgen dat de verbinding van programma's door poorten gaat zodra jij daar toestemming voor geeft, maar dat het met bepaalde regels (rules) door poorten gaat.
Dus mat andere woorden: een programma mag wel verbinding krijgen, maar er zijn regels daaraan verbonden.
Zo kan bijvoorbeeld een trojan met de standaard regels van een firewall geen verbinding krijgen met het internet. Maar je kunt in de instellingen die regels ook veranderen als je wil zodat de trojan wel verbinding krijgt met het internet.
Maar je kunt ook in die regels aangeven dat je een bepaalde poort helemaal wil sluiten.
In dat geval tellen die regels van je firewall niet meer, want dat betekend dan dat geen enkel programma verbinding krijgt die die poort nodig heeft.

Een voorbeeld is dit: Een webserver maakt gebruik van poort 80. Veel hackers gebruiken die pport dan ook om in een webserver in te breken.
Internet explorer maakt ook gebruik van poort 80.
Zou je die poort sluiten met een firewall, dan krijgt internet explorer ook geen verbinding meer.
Een firewall zorgt ervoor dat poort 80 open blijft voor internet explorer, maar dat alles wat door poort 80 gaat met bepaalde regels gaat die een hacker onmogelijk maken om te hacken.

hallo,

NIS liet bij mij poort 1025 openstaan . Hiervoor had ik zonealarm en was deze poort wel gesloten.

Saldos , je uitleg was perfect , poort is nu dicht.

Bedankt .

groetjes leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan