Poorten Sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiderman

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,

Vraagje: Ik ben de PC van iemand in de buurt voor de zoveelste keer aan het installeren I.V.M virussen en weet ik wat al nog meer :confused:

Het probleem zit het erin dat de persoon die ermee werkt, nog al veel op de verkeerde site komt :p :love: (Zit hem in de leeftijd denk ik).

Nu maakt het me niet uit, dat ik die PC eens in de zoveel tijd formateer en installeer, maar het probleem zit hem in het feit dat hij van zijn provider, nu al meerdere malen op de vingers is getikt dat hij spam verstuurd.

De puber in kwestie, maakt alleen maar gebruik van de computer voor 3 dingen
  1. E-mailen via hotmail
  2. Msn-en
  3. P2P

Beveiligingen als zonealarm, antivirus hebben geen nut, omdat die dus gewoon uit worden gezet als ze te vaak melding geven :evil:

Nu kunnen we het gaan hebben over dat die persoon dat niet mag doen, maar dat wordt dan een nuttelose discusie (heb ik namelijk al vaker met hun over gehad)

Ik zoek dus eigenlijk een beveiliging die ervoor zorgt dat er niet gespammed kan worden. Ik neem aan dat de meeste spam gewoon via de SMTP poort gaat.
Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld de poort dicht te gooien via het register, of zoiets dergelijks

Het beste nemen zij contact op met de provider om protest aan te tekenen tegen die waarschuwing, daar zij geen spam versturen.

En die jongen moet maar gewoon leren normaal met zijn pc om te gaan. Ik vind het hoogst asociaal van hem dat hij d'r maar vanuit gaat dat jij zijn vieze zaakjes opruimt en oplost en dat hij niet gebruik maakt van de voor de hand liggende oplossing: firewalls en antispams. Ik denk ook dat je dit bloedserieus tegen die jongen moet zeggen, misschien dat hij dan wel wordt wakker geschudt..

Ik weet niet of de SMTP poort permanent dicht gooien nou zo'n puik plan is.. Maar die beoordeling laat ik over aan mensen met meer kennis.

ik denk dat spiderman het wel leuk vind om zulke zaakjes op te ruimen want zo kan hij er nog snel een blik op werpen:D

maar ik geloof niet dat het mogelijk is om in een bepaalde poort een firewall of iets dereglijks intestellen wel zit de standaard firewall functie op veel routers en modems maar dat is alleen voor verkeer van bijv. up/downloads met P2P intestellen deze firewall is er voor bedoelt om trojaanse paarden enzo geen kans (weinig) te geven om bestanden te uploaden enzo.

maar je kan wel proberen zo'n virus beveiliging in te stellen dat hij geen fout meldingen geeft maar als het een site is met programmatjes op de achtergrond dat hij die blokeerd en desnoods de hele site.
maar zet er dan geen kinderslot op ofzo want die gast wil wel zijn sites blijven bekijken neem ik aan.

-Naast het vrij kunnen en mogen bezoeken van sites waar we hier niet over reppen
kan toch wel het volgende verwacht worden...
-Hoe schemeriger die sites ( bloot, hack) hoe beter je bescherming moet zijn
-Dat betekent in de praktijk dat je zorgt voor volledige bescherming tegen virussen en spy/spam, zowel in- als uitgaand
-Als je (en zoals vaker als het gaat om iemand die jouw hulp heeft gevraagd) niet inziet dat je zorgvuldig met je PC om moet gaan en daardoor niet alleen steeds rotzooi binnenkrijgt maar via je mailbox ook weer verder verstuurt...kap dan met PC gebruik, dat scheelt jezelf en een boel andere mensen een hoop zorg!
-Hou er rekening mee dat wij hier met z'n allen willen zorgen voor optimaal en veilig gebruik van pc's en dat er toch ook erg veel mensen zijn die nooit van virus/spy/spam of zelfs Helpmij(!) gehoord hebben......
-Uit de praktijk...Een zwaar vervuilde pc van een kennis is weer aan de praat geraakt door drie!!! dagen lang ('s middags) adaware erop los te laten. Daarna kon ik verder met allerlei andere repair tools. Dat zegt zowel iets over vervuilen van pc"s als over de kracht van goeie progs.....
-Ik ben gestopt met steeds maar weer opnieuw de boel schoon te maken bij mensen die toch niet malen om veilig gebruik - -zoek het uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan