Poorten te kort op de Fritzbox, hoe nu verder?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zatopek

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Hoi,

Ik heb een Fritzbox met 4 LAN poorten die allemaal bezet zijn. Ik kom nu minimaal 2 poorten te kort voor nog een extra PC en voor een NAS binnen mijn eigen thuisnetwerkje. Eigenlijk wil ik iets van 4 extra poorten hebben maar wel zo simpel en goedkoop mogelijk. Het moet natuurlijk wel goed werken. Ik heb geen trek in ingewikkelde configuraties met technisch TCP/IP geneuzel. En op ingewikkelde schema's wat betreft het doorlussen van netwerkkabels zit ik ook niuet te wachten. Graag dus wel een beetje duidelijk en eenvoudig maar wel afdoende en goed........................

Wie kan mij CONCREET helpen alsjeblieft met datgene wat ik moet hebben?

Alvast mijn hartelijke dank.

Groeten,
Zatopek

Ik gebruik daar een Switch voor (OfficeConnect Switch 5 van 3COM). In pluggen in een poort van je router en...floeps je hebt 5 werkende extra poorten erbij. Je hoeft niets in te stellen of wat dan ook. je koopt zo'n ding voor ongeveer € 40,00 nieuw.

Ik heb geen trek in ingewikkelde configuraties met technisch TCP/IP geneuzel. En op ingewikkelde schema's wat betreft het doorlussen van netwerkkabels zit ik ook niet te wachten.

Is niet te doen.
Om meer poorten te krijgen zul je zoals eerdere post een switch bij moeten plaatsen. (= doorlussen van netwerkkabels, meestal niet ingewikkeld maar toch) of je zult je fritzbox moeten vervangen voor een apparaat met meer poorten (= Opnieuw configureren van je verbindingen)

Het makkelijkste is een switch plaatsen maar je vraag geeft geen ruimte voor een oplossing

Is niet te doen.
Om meer poorten te krijgen zul je zoals eerdere post een switch bij moeten plaatsen. (= doorlussen van netwerkkabels, meestal niet ingewikkeld maar toch) of je zult je fritzbox moeten vervangen voor een apparaat met meer poorten (= Opnieuw configureren van je verbindingen)

Het makkelijkste is een switch plaatsen maar je vraag geeft geen ruimte voor een oplossing
Ik raakte in de war omdat ik nog een oude ADSL router heb met 4 ingangen voor LAN welke ik vroeger moest koppelen aan het oude ADSL (speedtouch) modem. Ik wil dus nu enkel een gewone switch, ik vind die Fritzbox gewoon erg goed alleen heb ik te weinig LAN poorten............ Een Switch lijkt en is verder niet ingewikkeld en daar kom ik wel uit.....................

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan