poorten vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

lefty999

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2002
Berichten
913
dag beste

ik zou graag willen zien welke poorten een programma gebruikt.
Niet op een website opzoeken ofzo maar op de pc zelf als die aplicatie draaid dat kan zien

alvast bedankt

greetz...lefty999
 
als je hiermee bedoeld dat je op je eigen pc wilt zien welke poort gebruikt wordt door een programma die dan iets doet dan kan je in een dospromt "netstat" intypen.

als je netstat -n doet dan worden de domeinnamen omgezet in ip-adressen en achter het ip-adres staat het poortnummer. dus bijvoorbeeld

234.121.56.7:4509

dan is er verbinding met ip 234.121.56.7 over poort nummer 4509.

ik hoop dat dit antwoord is op je vraag.
 
Geplaatst door kevin_ingen
als je hiermee bedoeld dat je op je eigen pc wilt zien welke poort gebruikt wordt door een programma die dan iets doet dan kan je in een dospromt "netstat" intypen.

als je netstat -n doet dan worden de domeinnamen omgezet in ip-adressen en achter het ip-adres staat het poortnummer. dus bijvoorbeeld

234.121.56.7:4509

dan is er verbinding met ip 234.121.56.7 over poort nummer 4509.

ik hoop dat dit antwoord is op je vraag.
oke dan krijg ik een ip en als ik die poort op de router openzet dan krijgt het programma nog verbinding het gaat hier om netmeeting en de router ondersteund ook netmeeting dus
 
Misschien heb je hier iets aan.

IP Poortnummer Toepassing
389 : TCP MSN NetMeeting
522 : TCP MSN NetMeeting
1024 : UDP MSN NetMeeting (ports 1024 - 65535)
1503 : TCP MSN NetMeeting Whitebord and Application Sharing
1720 : TCP MSN NetMeeting
1731 : TCP MSN NetMeeting
 
Geplaatst door puppie
Misschien heb je hier iets aan.

IP Poortnummer Toepassing
389 : TCP MSN NetMeeting
522 : TCP MSN NetMeeting
1024 : UDP MSN NetMeeting (ports 1024 - 65535)
1503 : TCP MSN NetMeeting Whitebord and Application Sharing
1720 : TCP MSN NetMeeting
1731 : TCP MSN NetMeeting
ik heb de poorten opengezet en kan alleen inbellen maar iemand anders kan niet inbellen op mijnnetmeeting
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door lefty999
ik heb de poorten opengezet en kan alleen inbellen maar iemand anders kan niet inbellen op mijnnetmeeting
er werd mij gezegd dat de ip via een router altijd veranderd dus dat het nooit klopt en iemand anders zou dan niet kunnen inbellen
maar als ik dus netstat -n ingeef dan weet ik niet wat volgende dingen betekenen

"close wait"

alvast bedankt

greetz... lefty999
 
Geplaatst door lefty999
er werd mij gezegd dat de ip via een router altijd veranderd dus dat het nooit klopt en iemand anders zou dan niet kunnen inbellen
maar als ik dus netstat -n ingeef dan weet ik niet wat volgende dingen betekenen

"close wait"

alvast bedankt

greetz... lefty999
iemand nog ideeen?
 
Firewal in XP wel uitstaan.
 
nope ik kan dus wel inbellen naar andere mensen maar anderzom niet als ik met de modem aansluit kan ik wel ontvangen dus ligt niet aan de pc want de andere pc doet het ook niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan