Poorten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sportiev1979

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2006
Hoe maak je contact met poorten,
contact met poort 80

en dan overdracht of wat dan ook

Ah sportiev, ben je daar weer.
Denk eerst eens na voordat je een vraag stelt in plaats van om de paar minuten een vraag te plaatsen, de informatie die je hier geeft stelt zeer weinig voor.
Denk eens in de trend van:

1. Wat is mijn huidige situatie.
  2. Wat heb ik zelf ondernomen.
  3. Wat is nu mijn vraag.
  4. Ben ik duidelijk genoeg.

Terugkoppeling

Dit zijn wel degelijk vragen waar ik een antwoordt op wil hebben,
dus ik denk dat het niet helemaal correct is hoe jij reageert;)

Kan het met mijn medemod eens zijn. Je stelt van die kleine niet uitgebreide vragen en ook zoveel tegelijk.

Wat is erop tegen om uitgebreider je vraag te stellen? Of heb je daar niet genoeg tijd voor omdat je nog zoveel moet vragen? Je bent er al eerder op aangesproken dat je zoveel vragen tegelijk stelt maar blijkbaar heeft dat geen effect op jou.

En waar je ook goed in bent is niet meer reageren in de vragen die je stelt. Het doet mij overkomen als ik dump mijn vraagjes lekker hier en ga niet meer antwoorden en ga nog veel meer vragen stellen

Laatst bewerkt:
Dit zijn wel degelijk vragen waar ik een antwoordt op wil hebben,
Daar heb ik volledig begrip voor en dat is je van harte gegund, alleen vraag ik mij af -nu we toch met dit onderwerp bezig zijn- waarom jij in je profiel als beroep php, asp, webdesign, netwerkbeheer, systeembeheer hebt staan, terwijl je dit soort vragen stelt.
Maar ook vragen als;
ik wil de booksmarkt kopieeren van mozilla
opera en internet explorer

wil namelijk windows opnieuw installeren en de bookmarks meenemen snap ie

iemand weet hoe dit werkt
Ik neem je persoonlijk niet meer serieus, tenzij je met een concreet antwoord komt.
Waarom ik dit niet per PB of email doe? Omdat ik vind dat mede Helpmijers ook recht hebben op dit antwoord, zij steken tenslotte ook veel tijd in het beantwoorden van jou vragen.

Ook al hebben de mensen wel een punt, weet ik alleen de rest vd situatie niet.
Ik ben wel heel benieuwd wat je precies wilt doen, dat is wel een nodige vraag terug om mischien een knap antwoord te geven.
Poort 80 en 81 worden gebruikt door internet dus, daar kun je niet zoveel mee doen, die poorten zijn al bezet. Je wilt bestanden over zetten?? en hoe wil je dat doen.

grtjs jjw

poort 80 staat normaal altijd open om te kunnen interneten.

wil jij bijvoorbeeld een html file opsturen naar poort 80 om die te laten openen via c++, of wat wil jij nu eigenlijk doen?

want zoals hierboven gezegt word is die poort al bezet door "internet".

je kan je programma injecteren in het programma dat deze poort bestuurt. poort 80 word als standaard voor internet gebruikt via het tcp (transmision control protocol) waardoor je dus paginas kan ophalen (transmision) en kan lezen.

poort 8080....

maar goed, om te netwerken zul je een library moeten kiezen die daarmee omgaat.
Net zoals wanneer je 3d graphics wilt gaan maken zul je voor iets als OPENGL moeten gaan....
altijd een vak apart...
heb zelf weinig netwerk ervaring, maar probeer WinSock. Een vriend vamme werkt daar veel mee en maakt client / server applicaties op die manier...
wat betreft WinSock zelf, zul je net als voor OPENGL of wat voor library dan ook specifiekere forums dan C++ moeten hebben..

en de vraag was volgens mij wel redelijk. Je staat aan het allereerste begin van iets... hoe ga ik netwerken.... dus ja, hoe moet je het anders vragen als je net gaat beginnen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan