Poortforwarden, zelfde poort, zelfde pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bemacized

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 okt 2011
hi.

Ik zit met een probleem met poort forwarden hier. Ik heb 2 servers draaien op 1 computer, op poort 25565 en 25566, en ik heb twee domeinen, mc1.bemacized.com en mc2.bemacized.com. Ik snap dat ik zo'n domein kan forwarden naar het ip-adres en dat gaat ook wel... voor 1 server. Het spel connect via poort 25565, en ik wil het zo dat ze geen poort achter het domein moeten typen. dus hoe kan ik mc1.bemacized.com naar ip:25566 laten gaan en mc2.bemacized.com naar ip:25565 laten gaan?

Alvast bedankt!
BeMacized

P.S. Excuus als dit in het verkeerde forum is geplaatst. Ik kon niet echt een passend forum vinden.

Dat is afhankelijk van waar je je DNS beheert. Ik heb een record in mijn DNS die een subdomijn koppelt aan een andere poort. Het is dus geen portforwarding maar een DNS probleem. Waarschijnlijk is het topic meer op zijn plaats in "internet delen en overigen".

Dit kan niet: Je kunt niet 2 interne computers laten bereiken over 1 externe (router-)poort (in dit geval: 25565) via portforwarding.
[Uitzondering is een load-balance oplossing, maar daar gaat het hier niet over. Dan is de hele load-balance farm bereikbaar op dat ene interne ip-adres.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan