Poortnummer voor ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

anachrome

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2003
Ja hoor daar ben ik weer.
Ananchrome is de naam.
Ik probeer er nu achter te komen wat de poortnummer van mijn ADSL is.
Van Chello weet ik het nog wel, dat was 8080, maar van de ADSL, daar kan ik maar niet achter komen.
Kan iemand mij misschien een beetje helpen?
Alvast dank.
groetjes;

Anachrome

adsl heeft geen poort nummer voor zover ik weet ik denk dat je een poort voor een bepaald programma bedoeld.

Ik dacht dat het 2020 moest zijn maar daar ben ik niet helemaal zeker van.

Nogmaals bij Chello was het 8080.

Kan je wat dieper in details treden, waar zou je de port voor willen gebruiken.. als ik het zo lees lijkt het me net of je internet op een port wilt gebruiken, laat ik het zo zeggen je hebt met internet een oneindige reeks porten en zo kunnen verschillende programma's naast elkaar draaien op een verschillende port zonder dat er conflicten ontstaan...

Bedankt voor je hulp, maar ik ben er al achter gekomen.
Diegene die ik zocht was 2020.
Maar tocg bedankt.
Groetjes;

Anachrome

Ik wilde even iets rechtzetten.
Mijn poort is niet 2020, maar is
POORT: 110.
Sorry voor het ongemak.

Groetjes;
Anachrome

Poort 110 is voor pop, ofwel email binnenhalen mbv OE e.d.

Maar wat bedoel je dit ivm ADSL? Poorten zijn universeel voor elk soort internetverbinding namelijk. Maakt dus niet uit of ADSL/Kabel/ISDN/Sateliet gebruikt.

Heb ik toch weer wat geleerd.
Bedankt voor je antwoordt.
Groetjes;

anachrome

Mischien zou je kunnen uitleggen waarvoor je die port nodig had, zodat er eventueel andere mensen ook wat aan hebben..

Dat wil ik best even doen hoor.
Ik had namelijk een radiozender ondekt alwaar ik GRATIS muziek uit de jaren 30-40-50-60-70-80-90 en ga zo nog maar even door kon downloaden.
Nadat ik mijn geboortejaar en postcode had ingevuld, kreeg ik een soort van wozard te zien, die kontact probeerde te maken met die radio zender.
Nu stond daar eeen poortnummer afgebeeld, die in mijn ogen voor mij niet klopte. En dat bleek ook achteraf.
Ik heb de zender met alles erop en eraan helemaal verwijderd, vervolgens alles weer opnieuw ingevuld, en als poortnummer door gegeven POORT 110.
Dit bleek de goede te zijn.
En om welk radiostation heb ik het nou hier over?
Ach heel simpel; Radiohifi.com
Zo ik hoop dat ik nu wel wat mensen beter hebt ingelicht.
Groetjes;

Anachrome.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan