POP en SMTP worden steeds veranderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

garfield_nl

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Namens een collega de volgende vraag:
Hij heeft Win XP, dus outlook 6.0, elke keer wanneer hij de pc opstart en outlook wil gebruiken dan heeft "iets" pop en smtp veranderd in: 127.0.1.1, o.i.d.

Hoe krijg ik nu dit ip-adres defintief niet meer in die regel te staan? Je kunt wel voorstellen dat het knap vervelend is om steeds eerst de pop en smtp te veranderen en daarna pas je mail te kunnen ophalen.

Ik kijk uit naar een reactie.

127.0.1.1 (local user)

Hij weet zeker dat hij geen virus of i.d. heeft. Kijk ook vervolgens in de opstartlijst of daar iets "vreemd" tussen staat.

Nog niets

Wel hij heeft in de kerstvakantie de pc gescand met Norton Antivirus. Kwam verder niets uit.

Hij heeft thuis verder geen netwerk, op de school waar hij werkt wel, maar de instellingen werken zoals het anders ook moet.

We lopen straks nog de opstartlijst door, heb je nog tips waar we voor moeten opletten? Ik ga kijken via "msconfig".

Re: Nog niets

Geplaatst door garfield_nl
Wel hij heeft in de kerstvakantie de pc gescand met Norton Antivirus. Kwam verder niets uit.

Hij heeft thuis verder geen netwerk, op de school waar hij werkt wel, maar de instellingen werken zoals het anders ook moet.

We lopen straks nog de opstartlijst door, heb je nog tips waar we voor moeten opletten? Ik ga kijken via "msconfig".

Heeft ie toevallig de mailscan functie van Norton aanstaan ?? Deze staat er om bekend dat ie de POP- en SMTP server aanpast.

Norton is de boosdoener

Geplaatst door Bokkie 77:
Heeft ie toevallig de mailscan functie van Norton aanstaan ?? Deze staat er om bekend dat ie de POP- en SMTP server aanpast.

Hartelijk bedankt voor de snelle reactie en zie daar het is gelukt!! Fijn dat jullie dit mij hebben opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan