• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pop up bij opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

PGOOSSENS

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2008
Hallo,

Ik heb een bestand waarin verschillende medewerkers werken, en waar nog meer medewerkers alleen maar mogen kijken. Vandaar dat dit beveiligd is met een wachtwoord. Nu wordt weleens vergeten na bewerken de beveiliging erop te zetten.

Kan ik een macro of iets installeren zodat er bij opslaan een pop up komt met tekst (bijv. Let op! bestand beveiligen!) ?

Gr.
Paul

Hallo,

Ik heb een bestand waarin verschillende medewerkers werken, en waar nog meer medewerkers alleen maar mogen kijken. Vandaar dat dit beveiligd is met een wachtwoord. Nu wordt weleens vergeten na bewerken de beveiliging erop te zetten.

Kan ik een macro of iets installeren zodat er bij opslaan een pop up komt met tekst (bijv. Let op! bestand beveiligen!) ?

Gr.
Paul

Dat kan met een messagebox maar wellicht is het handiger om het bestand automatisch te laten opslaan bij het afsluiten.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Het vergeten op te slaan is niet het probleem, het vergeten te beveiligen, dus met automatisch opslaan schiet ik niks op

Het vergeten op te slaan is niet het probleem, het vergeten te beveiligen, dus met automatisch opslaan schiet ik niks op

Dan laat je hem toch ook automatisch beveiligen met een before_close event

Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
ActiveSheet.Protect ("[COLOR="Red"]hoi[/COLOR]"), DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
activeWorkbook.Close True
End Sub

Nu beveiligt hij eerst het blad en daarna sluit hem hem en slaat het op. Deze code plaatsen in Thisworkbook. het rode is het wachtwoord

PGOOSSENS, Hieronder vind je een codeblokje die controleert of het workbook is beveiligd. Zo niet, dan is afsluiten niet toegestaan en verschijnt de msgbox.
Code:

With Me
        If .ProtectStructure = False Or .ProtectWindows = False Then
            MsgBox "Aub voor het sluiten de beveiliging terugzetten!", vbOKOnly + vbCritical, "Secure"
            Cancel = True
            [COLOR="Blue"]Application.Dialogs(xlDialogWorkbookProtect).Show[/COLOR]
        End If
    End With

End Sub
Nou vraag ik me eingenlijk wel af of je echt bedoelde dat je workBOOK beveiligd moest zijn. Over het algemeen beveiligen 'excellers' een bepaalde workSHEET...

Groet, Leo

EDIT: Nog een regeltje aan de code toegevoegd. Nu wordt óók direct het juiste beveiligingsvenster getoond...

Laatst bewerkt:
...en hierbij dan maar gelijk de code voor als het TOCH om een sheet blijkt te gaan...:D

Code:

With Sheets("Sheet1")  'geef hier nog wel de juiste sheetnaam aan!
        If .ProtectContents = False Or .ProtectDrawingObjects = False Or .ProtectScenarios Then
            MsgBox "Aub voor het sluiten de beveiliging terugzetten!", vbOKOnly + vbCritical, "Secure"
            Cancel = True
            .Select
            Application.Dialogs(xlDialogProtectDocument).Show
        End If
    End With

End Sub

Groet, Leo

Dan wordt het ook opgeslagen nadat iemand die alleen mag kijken, iets wijzigde. Wellicht niet iets dat men wil.

Nee want werkblad staat op beveilligen dus persoon wat de code niet heeft kan ook niets wijzigen

Nee want werkblad staat op beveilligen dus persoon wat de code niet heeft kan ook niets wijzigen

Laat je de gebruiker dan het paswoord ingeven? Want zoals het er nu staat is het 1 en hetzelfde bestand, dus wordt dezelfde code uitgevoerd voor elke gebruiker. Of mis ik hier iets?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan