• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pop up laten verschijnen direct na excel document wordt geopend

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 475391
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 475391

Hallo,

Ik zit in het onderwijs en heb in Excel een Leerlingvolgsysteem gemaakt met diverse werkbladen, koppelingen etc. Nu hebben we enkele leerlingen met een medisch dossier. Ik zou willen dat er direct na het openen van het Excelbestand van deze leerling een pop up verschijnt waarin staat vermeld dat betreffende leerling een medisch dossier heeft. Is dat mogelijk?

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Guy

Er is heel veel mogelijk in Excel en zeker als je een voorbeeldje plaats, zonder gevoelige info.
Zet daarin een paar leerlingen en een paar leerlingen met een dossier.
Dan zal er best wel iemand zijn die dit voorelkaar krijgt.

Voor dit soort info lijkt mij een popup het minst geëigende middel.

De pop up zal alleen dienen om collega's erop te attenderen dat er een medisch dossier bestaat voor deze leerling. Dus in de trant van "Let op, deze leerling heeft een medische achtergrond." of iets dergelijks.

Dat kan toch gewoon ergens zichtbaar zijn in een werkblad of userform ?

Hoi,
Onafgezien van het feit dat ik SNB en ExcelAmateur gelijk moet geven en als ik uw vraag goed begrijp want je zit excelbestanden en werkbladen door elkaar te halen. (heb je nu een excelbestand per leerling of een werkblad per leerling is mij niet duidelijk)
Maar goed is het zoiets wat je bedoeldt?

Bijlagen

Inderdaad, zoiets bedoel ik. Excuus voor het feit dat ik niet duidelijk ben in de omschrijving. Heb een Exceldoc per leerling. Is een dergelijke melding moeilijk aan te maken?

Hoi,
Dit is zeker niet moeilijk, maar je haalt weer twee dingen door elkaar
Excel is excel en doc is word:confused:, heb je nu een worksheet (werkblad) of excelfile (excelbestand) per leerling?
greetz

Mooi,
Per leerling heb je dus een excel bestand.
dan werkt dit vbtje voor uw behoefte, neem ik aan?

Bijlagen

gast0660, ben er blij mee, maar aangezien ik geen verstand heb van Visual Basic, weet ik niet hoe ik dit in mijn document moet krijgen.

Hoi,
Zal het proberen uit te leggen
Dit is de code
Code:
Private Sub Workbook_Open()
MsgBox "[COLOR="#FF0000"]Opgepast leerling 1 heeft een medisch dossier![/COLOR]", vbExclamation
End Sub
Het rode gedeelte verander je naar believen
Code:
MsgBox "[COLOR="#FF0000"]De leraar snapt het niet![/COLOR]", vbExclamation
End Sub
:)
Deze code plaats je in VBA editor onder This workbook
Normaal gezien kan je de vba editor open met ALT F11
anders moet je werkbalk snelle toegang aanpassen via meer opdrachten visual bassic toevoegen
Voor de leerlingen die geen medisch dossier hebben gewoon geen code inzetten.
Laat maar weten als het gelukt is of er nog problemen zijn.

Er schijnt bij automatiseerders een vreemde voorliefde te bestaan voor mededelingen met uitroeptekens.
Gebruikers vinden echter niets zo vervelend als zinloze/schreeuwerige uitroeptekens.

@snb
gast0660, ben er blij mee
dus probeer ik te helpen.
Er schijnt bij automatiseerders een vreemde voorliefde te bestaan voor mededelingen met uitroeptekens.
Gebruikers vinden echter niets zo vervelend als zinloze/schreeuwerige uitroeptekens.
en deze
Voor dit soort info lijkt mij een popup het minst geëigende middel.
heeft nog niets bijgebracht tot een oplossing, als je niets beters te doen hebt of niets wil bijdragen tot een deftige oplossing ga het gras afrijden in plaats van stompzinnige opmerkingen te geven
Dotchie

Code:
    If Range("Blad1!B2") = "ja" Then
        MsgBox "Opgepast " & Range("Blad1!A2") & " heeft een medisch dossier!", vbExclamation
    End If
End Sub

Misschien zoiets, zodat je maar 1 code voor alle leerlingen nodig hebt

Bijlagen

Heren, ik ben u dank verschuldigd. Is precies wat ik zocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan