Pop-up na "x" % scrollen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bassss

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2012
Ik wil een script maken waarbij wordt berekend dat wanneer de pagina van bovenaan naar beneden wordt gescrold dit gelijk staat aan 100%. Als de gebruiker in totaal 250% scrolt, dus van bovenaan naar beneden, dan weer naar boven en dan halverwege beneden, dat er een afbeelding/div naar voren komt.

Het lukt mij wel om iets naar voren te laten komen als er voor 80% op de pagina is gescrold, maar niet als de gebruiker een totale afstand aflegt van bijvoorbeeld 250%.

Zou iemand mij kunnen helpen met het maken van dit script?

Je zegt dat je al iets hebt waarmee je afstanden van 80% (en op soorgelijke manier alle afstanden onder 100%, gok ik) kunt detecteren. Da's al een goed begin :) Ik neem aan dat je iets doet met window.scrollY ten opzichte van window.scrollMaxY?

De volgende stap (als je dat niet ook al doet) is luisteren naar scroll-events, en tegelijk bijhouden hoeveel er al gescrolld is.

[JS]var current = window.scrollY, goal = 2.5 * window.scrollMaxY; //2.5 voor 250% van de max scrollafstand op dat moment
window.addEventListener("scroll", onScroll, false);
function onScroll() { //Deze functie wordt aangeroepen, iedere keer dat er gescrolld wordt
var diff = Math.abs(window.scrollY - current);
goal -= diff;
if (goal <= 0) {
window.removeEventListener("scroll", onScroll, false);
//Jouw actie
}
}[/JS]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan